Archiwum dnia: 10 października 2018

Pokaz historyczny „Ku Niepodległej”

W ramach obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości nasi uczniowie uczestniczyli w warsztatach historycznych „Ku niepodległej”. Mieli okazję zapoznać się z uzbrojeniem kosyniera, powstańca listopadowego i styczniowego, wreszcie żołnierza z okresu I wojny światowej. Wszystko to w strojach z epoki. Wydawać by się mogło, że zainteresowani byli głównie chłopcy? Nic bardziej mylnego. I dla dziewcząt znalazło się zajęcie – wcieliły się w rolę sanitariuszek.

Na koniec każda klasa miała możliwość dotknąć, obejrzeć każdy rekwizyt przywieziony przez prowadzących. Żywe lekcje historii są okazją nie tylko do przypomnienia sobie wiadomości, ale i rozbudzenia pasji.

Julia Miśkowicz

« z 9 »

Stacje zadaniowe z Panem Kleksem

Klasa 4 omawiając lekturę „Akademia Pana Kleksa” jedną z lekcji realizowała metodą stacji. Jak powszechnie wiadomo, najlepiej i najdłużej zapamiętujemy to, co sami zrobimy, czego sami doświadczymy. Dlatego tak ważne w procesie nauczania są metody aktywizujące. Metoda stacji dydaktycznych, zwana także „podróżą z przygodami”, umożliwia uczniom zdobywanie wiedzy przez doświadczenie. Uczniowie, pracując w grupach czy indywidualnie, wykonują zadania przygotowane przez nauczyciela na kilku stanowiskach (stacjach). Metoda stacji cieszy się dużym zainteresowaniem uczniów, głównie dlatego, że dostarcza im wielu pozytywnych emocji związanych z zabawą i rywalizacją. Metoda stacji ma wiele zalet. Największą z nich jest pobudzanie aktywności wszystkich uczniów przez cały czas trwania lekcji. Metoda ta daje uczniom poczucie przynależności do grupy, możliwość wykazania się inicjatywą, szansę odniesienia sukcesu.  Uczniowie, pracując, zdobywają umiejętności współpracy z innymi i respektowania przyjętych zasad, rozwijają umiejętność komunikowania się. Ogromne znaczenie ma także wartość integracyjna oraz zabawowy charakter tego sposobu uczenia się.  Ćwiczone są różne sprawności: rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, pisania i mówienia. Zajęcia prowadzone metodą stacji zwiększają atrakcyjność lekcji, ponieważ obfitują w ciekawe rozwiązania, wyzwalają w uczniach kreatywność i otwartość oraz motywują ich do nauki. W przypadku naszej klasy 4 uczniowie pracowali indywidualnie – jest ich tylko czworo, ale i tak zabawa była przednia: od lekcji przędzenia liter (dosłownie!), poprzez pisanie pozdrowień do Pana Kleksa, do lekcji (!!) kleksografii.

Julia Miśkowicz

Nie wybrano galeria lub galeria została usunięta