Archiwum dnia: 14 grudnia 2021

Szczepienia przeciw COVID-19 dla dzieci powyżej 5 r.ż.

Szanowni Państwo, przekazujemy poniżej informację Ministerstwa Edukacji i Nauki:

Europejska Agencja Leków zarekomendowała szczepienia dzieci w wieku 5-11 lat przeciw COVID-19. Podstawą rekomendacji były szczegółowe wyniki badań klinicznych, które przedstawił producent szczepionki – konsorcjum Pfizer/Biontech. Są to udowodnione dane naukowe świadczące o skuteczności i bezpieczeństwie stosowania szczepionki wśród najmłodszych.

Już od 14 grudnia 2021 r. rozpoczną się szczepienia w grupie dzieci 5-11 lat. Szczegółowe informacje dotyczące schematu szczepienia wraz z kwestionariuszem wstępnego wywiadu przesiewowego przed szczepieniem dziecka w wieku 5-11 lat przeciw COVID-19 znajdują się na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia: https://www.gov.pl/web/zdrowie/komunikat-nr-15-ministra-zdrowia-w-sprawie-szczepien-przeciw-covid-19-dzieci-5-11-lat.

Przekazujemy także link do strony, gdzie zamieszczony jest List Ministra Edukacji i Nauki oraz Ministra Zdrowia w sprawie szczepień dzieci w wieku 5-11 lat https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/list-ministra-edukacji-i-nauki-oraz-ministra-zdrowia-w-sprawie-szczepien-dzieci-w-wieku-5-11-lat.

Więcej informacji na temat szczepień przeciw COVID-19 można znaleźć także w:

  • mediach społecznościowych Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego,
  • na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/szczepimysie ,
  • na profilu #SzczepimySię,
  • a także pod numerem infolinii 989.

Wycieczka klas I-III do Krakowa

 

W dniu 8.12.2021 r. uczniowie klas I-III wzięli udział w wycieczce do Krakowa, która była współfinansowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki przy udziale Szkoły Podstawowej
w Trybszu im. Świętej Elżbiety Węgierskiej.

Celem programu „Poznaj Polskę” ogłoszonego i dotowanego przez Ministerstwo Edukacji
i Nauki było wsparcie organów prowadzących szkoły w uatrakcyjnieniu procesu edukacyjnego poprzez uczestnictwo w wycieczkach szkolnych.

Dzięki programowi zorganizowaliśmy wycieczkę jednodniową związaną z kulturą
i dziedzictwem narodowym. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Traktu Królewskiego. Nasza trasa prowadziła od Wawelu – jednej z najwspanialszych renesansowych rezydencji królewskichw Europie do Rynku Głównego. Spod Wawelu udaliśmy się do podnóża Wzgórza Wawelskiego, gdzie dzieci wysłuchały legendy o Smoku Wawelskim i z wielkim zapałem oglądały jak zieje ogniem. Później skręciliśmy w malowniczą ulicę Kanoniczą. Przy Grodzkiej zobaczyliśmy wieże romańskiego kościoła św. Andrzeja oraz barokowy kościół św. Piotra i Pawła, z charakterystycznymi posągami apostołów. Mijając place Dominikański i Wszystkich Świętych, podziwialiśmy gotyckie kompleksy klasztorne wraz z kościołami: Dominikanów i Franciszkanów. Tak oto dotarliśmy do Rynku, gdzie wysłuchaliśmy hejnału. Kolejnym punktem zwiedzania były Sukiennice i Rynek Podziemny.

Ostatnim punktem wycieczki był Zamek Królewski na Wawelu – Państwowe Zbiory Sztuki. Uczniowie mogli zobaczyć wielowiekową siedzibę królów, gdzie znajduje się cenny zespół obrazów, grafik, rzeźb, tkanin, wyrobów złotniczych, militariów, porcelany i mebli. Duże wrażenie na dzieciach zrobiły również eksponowane słynne arrasy Zygmunta Augusta.

Wycieczkę wpisujemy na listę bardzo ciekawych i długo będziemy ją wspominać

« z 7 »

Jesień to pora roku, która obdarza nas bogactwem darów natury.

Zabawy sensoryczne i jesienne dary…- nie możemy przejść obok nich obojętnie. Dlatego na świetlicy podczas zajęć wykorzystaliśmy dary jesieni pod każdym względem stymulując wszystkie zmysły. Wśród wielu propozycji zabaw było, m.in.: rozpoznawanie różnych dźwięków z wykorzystaniem mema słuchowego, stymulacja zmysłu przedsionkowoproprioceptywnego oraz planowania motorycznego z wykorzystaniem kart ruchowych, stymulacja zmysłu dotyku z wykorzystaniem ścieżki sensorycznej, stworzonej właśnie ze skarbów jesieni np. liści, patyków, szyszek, kamyków, orzechów, gałązek. Uczniowie stworzyli grę towarzyską „Jesienne Bingo” z użyciem darów jesieni oraz mieli okazję pobawić się masą plastyczną wykonaną z dyni, tzw. dynioliną.

« z 5 »