Archiwum miesiąca: styczeń 2022

Jak zima…..to nie może zabraknąć bałwana. W styczniu uczniowie świetlicy poprzez zabawę i doświadczenie wykonały sensoryczny śnieg, lepiły z niego bałwany, malowały zimowy pejzaż z użyciem nietypowych produktów, np. pianki do golenia, farby z mąki, farb plakatowych i folii bąbelkowej. Poprzez tego typu proste i rozwijające zabawy następuje stymulacja zmysłu dotyku, smaku, zapachu, propriocepcji.

« z 2 »

Informacja dla rodziców

Szanowni Państwo,

Wzorem lat ubiegłych Ośrodek Pomocy Społecznej w Łapszach Niżnych kontynuuje projekt Centrum Rozwoju Rodziny w Gminie Łapsze Niżne. W 2022 r. w ramach zadania zaplanowano wsparcie psychoterapeuty, radcy prawnego i mediatora. Ponadto ruszamy z nowym zadaniem: „Szkoła dla Rodziców”.

Radca prawny i mediator rozpoczną swoje dyżury w marcu. Również na marzec zaplanowano pierwsze spotkanie „Szkoły dla Rodziców”.

Zapraszam rodziców, którym zależy na głębszych i cieplejszych relacjach z dziećmi, otwartym porozumiewaniu się w rodzinie i zbudowaniu silnych więzi do uczestnictwa
w programie Szkoła dla Rodziców. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc osoby zainteresowane proszone są o kontakt telefoniczny, elektroniczny lub osobiście z pracownikami Ośrodka Pomocy Społecznej w Łapszach Niżnych. Zapisy trwają do 20 lutego 2022 r.

Dane kontaktowe:
tel. 18 265 91 45,
e-mail: ops@lapszenizne.pl , m.grywalska@lapszenizne.pl , a.polczyk@lapszenizne.pl

Od stycznia wsparcia udziela Psychoterapeuta Pani Marzena Bandyk, z którą możecie Państwo kontaktować się bezpośrednio pod nr telefonu 606 515 717 lub umawiać na spotkania
za pośrednictwem pracowników socjalnych tutejszego Ośrodka pod nr 18 265 91 45.

Najbliższe dyżury psychoterapeuty odbędą się:

Luty: 19 i 26 w godzinach od 8:00 do 16:30

Marzec: 12 i 26 w godzinach 8:00 do 16:30

Kwiecień: 23 i 30 w godzinach 8:00 do 16:30.

Przypominam, że wsparcie jest bezpłatne i adresowane do wszystkich mieszkańców Gminy Łapsze Niżne.

Z poważaniem

Magdalena Grywalska

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Łapszach Niżnych.

 

Dzień Babci i Dziadka!

Dzień Babci i Dziadka to szczególne dni, w które w specjalny sposób chcemy podziękować naszym dziadkom za to, że są z nami. To oni zaraz po rodzicach, odgrywają ogromną rolę w wychowaniu dzieci, a więc podziękowania im się należą.

Z tej okazji w styczniu w naszej szkole miała miejsce akcja „Selfie z Babcią i Dziadkiem”. W szkole zorganizowana została wystawa, na której można oglądać liczne zdjęcia uczniów z dziadkami. Nasi uczniowie wykonywali piękne laurki i prezenty, które wręczą swoim bliskim.

W ten szczególny sposób chcieliśmy złożyć wszystkim Babciom i Dziadkom najserdeczniejsze życzenia. Oprócz laurek i życzeń uczniowie klasy 0 przygotowali piosenkę dla swoich babć i dziadków.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć oraz występu klasy 0 z okazji Dnia Babci i Dziadka.

Bezpieczne ferie

Przed naszymi wychowankami czas wolny od zajęć szkolnych, zaczynają się dwutygodniowe ferie zimowe. W piątek 14.01.2022r. odbyła się pogadanka dla klas 0-III dotycząca przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zimowego wypoczynku. Uczniowie obejrzeli prezentację na podany temat, a później perfekcyjnie rozwiązali quiz sprawdzający zdobytą wiedzę. Mamy nadzieję, że wszystkie zasady bezpiecznego zachowania uczniowie będą potrafili wykorzystać w praktyce i dzięki temu wszyscy spotkamy się cali i zdrowi po feriach.

« z 2 »

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy

W tym roku odbędzie się już 30. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, celem tegorocznej zbiórki jest zapewnienie najwyższych standardów diagnostyki i leczenia wzroku u dzieci. W piątek 14 stycznia 2022 r. wolontariusze z klas VII i VIII zbierali do puszki pieniądze na ten cel. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy czuli potrzebę pomocy innymi włączyli się w tę akcję. Na finał WOŚP zapraszamy 30 stycznia 2022 r. do Krempach.

« z 2 »

Kraina zmysłów – grudzień

W grudniu nasi uczniowie w ramach innowacji pedagogicznej do wykonania mieli ciekawe i różne zadania. W tym miesiącu rozwijaliśmy zmysł dotyku poprzez rozpoznawanie różnych faktur, materiałów sensorycznych w zabawie: „Mikolajkowe memo dotykowe”. Stymulacja zmysłu przedsionkowoproprioceptywnego, słuchowego, dotykowego oraz planowania motorycznego nastąpiła poprzez „Mikołajkowy sensoryczny tor przeszkód”, składający się z toru przeszkód w formie kilku baz połączonych ze sobą, który pokonywali uczniowie. Były to np.: zaprzęgi reniferów, baza dzyń-dzyń- dzyń, worek Mikołaja, ścieżki sensoryczne, elf. 

Ponadto grudzień jest okresem, który kojarzy nam się z zapachem piernika, a dzieci bardzo lubią zabawy z mąką, ugniataniem i ozdabianiem. Lubią mieć poczucie sprawstwa….dlatego tak bardzo czerpali radość z bycia małymi cukiernikami. Nasi uczniowie robili w szkole pyszne i pachnące pierniczki. Dzięki temu rozwijane były zmysły: węchu, smaku czy dotyku i wzroku.

« z 3 »