Lektura w pudełku

Uczniowie klasy 4, za pomocą niewielkiego pudełka, mogli, z książki, którą przeczytali, sami wyczarować taki świat, jaki sobie wyobrazili. Wszystko, co wymyśliło dziecko, było odzwierciedleniem jego wyobrażeń o lekturowym świecie. W pudełkach znalazły się więc rysunki, szafa zrobiona z  pudełka od zapałek,  a w kamieniu tajemniczy Kamienny Stół. Dziecięce pomysły nie znają granic! Do pudełka (po ptasim mleczku lub po butach) dzieci wkładają wszystko, co kojarzy się im z lekturą „Opowieści z Narnii” np. figurki z plasteliny, nakrętek, papieru, rysunki itd.  Niektórzy zaproponowali quizy i krzyżówki sprawdzające znajomość książki. Czwartoklasiści z przejęciem opowiadali o swoich pudełkach.

„Opowieści z Narnii” zostały przefiltrowane przez dziecięcą wyobraźnię. O tym, że warto wykonywać pudełka, świadczą wypowiedzi uczniów. Zadanie bardzo się podobało. Zadanie okazało się i przyjemne, i pożyteczne!  Dzieci lubią pudełeczka, figurki, miniaturowe krainy. Z książki, którą przeczytały, mogą same wyczarować taki świat, jaki sobie wyobraziły. Za inspirację dziękuję autorom bloga kreatywnapedagogika.wordpress.com

Julia Miśkowicz

« z 2 »