Konkursy

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO DLA UCZNIÓW KL. 0 – 3 „DUMNI Z NIEPODLEGŁEJ”

ORGANIZATOR: Szkoła Podstawowa im. Świętej Elżbiety Węgierskiej
w Trybszu

CELE KONKURSU:

1) Promowanie wiedzy na temat niepodległości naszej ojczyzny.

2) Zachęcanie uczniów do poznawania historii o Polsce i Polakach.

3) Rozwijanie u uczniów poczucia patriotyzmu i dumy narodowej.

ZASADY:

  1. Tematyka – ukazanie w formie plastycznej, najpiękniejszych miejsc i zabytków naszego kraju, z których my Polacy możemy być dumni.
  2. Technika wykonania prac jest dowolna (np. farba plakatowa, akrylowa, akwarela, kredki, collage, wycinanki itp.).
  3. Format wykonania prac – A4 lub A3. Na odwrocie pracy należy umieścić imię i nazwisko autora.
  4. Termin składania prac: 26.10.2018r. u p. Urszuli Hanuli.
  5. Jury powołuje Organizator konkursu. Zadaniem jury jest ocena prac plastycznych zgodnie z ustalonymi kryteriami.
  6. Prace konkursowe nie będą zwracane ich autorom, pozostaną własnością Organizatora, który zastrzega sobie możliwość ich publikowania.
  7. Organizator zapewnia nagrody i dyplomy dla laureatów konkursu.
  8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie rozstrzyga Organizator.
  9. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie.
  10. Osoby oddające prace konkursowe wyrażają zgodę na przetwarzanie przez Organizatora konkursu swoich danych osobowych zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133, poz. 833 z późn.zm.)

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO DLA UCZNIÓW KL. 0 – 8 „DUMNI Z NIEPODLEGŁEJ”

ORGANIZATOR: Szkoła Podstawowa im. Świętej Elżbiety Węgierskiej
w Trybszu

CELE KONKURSU:

1) Promowanie wiedzy na temat niepodległości naszej ojczyzny.

2) Zachęcanie uczniów do poznawania historii o Polsce i Polakach.

3) Rozwijanie u uczniów poczucia patriotyzmu i dumy narodowej.

ZASADY:

  1. Tematyka – ukazanie w formie plastycznej postaci lub zdarzeń z historii naszego kraju, z których my Polacy możemy być szczególnie dumni.
  2. Technika wykonania prac jest dowolna (np. farba plakatowa, akrylowa, akwarela, kredki, collage, wycinanki itp.).
  3. Format wykonania prac – A4 lub A3. Na odwrocie pracy należy umieścić imię i nazwisko autora.
  4. Termin składania prac: 26.10.2018r. u p. Urszuli Hanuli.
  5. Jury powołuje Organizator konkursu. Zadaniem jury jest ocena prac plastycznych zgodnie z ustalonymi kryteriami.
  6. Prace konkursowe nie będą zwracane ich autorom, pozostaną własnością Organizatora, który zastrzega sobie możliwość ich publikowania.
  7. Organizator zapewnia nagrody i dyplomy dla laureatów konkursu.
  8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie rozstrzyga Organizator.
  9. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie.
  10. Osoby oddające prace konkursowe wyrażają zgodę na przetwarzanie przez Organizatora konkursu swoich danych osobowych zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133, poz. 833 z późn.zm.)

Ja czytam!  „Lekturnik  na 6!”

Konkurs adresowany jest do chętnych uczniów z klas I-VIII  i polega na prowadzeniu zeszytu, w którym uczniowie opisują i ilustrują czytane przez siebie książki.

Celem konkursu jest:

  • zachęcenie dzieci do czytania,
  • sprawdzenie znajomości przeczytanej książki,
  • popularyzowanie twórczości literackiej i plastycznej dzieci.
  • Kształcenie wrażliwości na odbiór słowa pisanego.
  • Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych.
  • Zachęcanie i mobilizowanie uczniów do regularnego czytania.
  • Kształtowanie wrażliwości moralnej i estetycznej przez kontakt z literaturą.
  • Wzmacnianie w dziecku wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesów.
  • Pobudzanie kreatywności, twórczości i wyobraźni.
  • Właściwe zagospodarowanie czasu wolnego.

Zasady prowadzenia zeszytu:

  1. Konkurs czytelniczy „Mój lekturnik” polega na prowadzeniu zeszytu, segregatora lub albumu, lapbooków i innych, wymyślonych przez ucznia form, w którym uczniowie dowolną techniką  przedstawiają ciekawą historyjkę z przeczytanej książki.
  2. Każdy wpis powinien zawierać następujące dane:

Tytuł: ………………………………………………………………

Autor: …………………………………………………………………

Bohaterowie: ………………………………………………………..

Miejsce akcji: ………………………………………………………..

Inne informacje, uznane za ważne i potrzebne przez Ciebie……

  1. W „LEKTURNIKU” powinny być wpisane wszystkie przeczytane przez ucznia książki, bez względu na to, czy są to lektury szkolne, książki wypożyczone w bibliotece, własne czy inne.
  2. Przeznaczony jest dla uczniów  klas I – VIII.
  3. Czas trwania konkursu : od 1 października 2018  do 31maja2019 roku.
  4. Laureatami zostaną uczniowie, który otrzymają najwięcej punktów.

Punktowane będą:

– liczba przeczytanych i zaprezentowanych w LEKTURNIKU książek 0 – 5 pkt.;

– twórcze  prezentacja  książek w dowolnej formie (wypowiedzi pisemne, różne techniki plastyczne). 0– 10 pkt.;

– ogólne wrażenie, jakie LEKTURNIK wywiera na odbiorcy 0 – 5 pkt. ;

Zwycięzcami zostają uczniowie, których zeszyty najlepiej spełnią wymagania ustalone w regulaminie konkursu.

Ogłoszenie wyników konkursu i rozdanie nagród laureatom odbędzie się na apelu podsumowującym naukę w roku szkolnym 2018/2019.

Zapraszam do udziału w konkursie.


REGULAMIN KONKURSU NA NAJLEPSZEGO CZYTELNIKA ROKU 2018/ 2019
„Ja czytam!”

Cele konkursu:

  1. Promocja czytelnictwa wśród uczniów klas I – VIII.
  2. Utrwalanie nawyku obcowania z książką.
  3. Podnoszenie kultury czytelniczej.
  4. Zachęcenie do czytania książek z i spoza kanonu lektur obowiązkowych.
  5. Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem.
  6. Aktywizacja czytelnicza uczniów.
  7. Popularyzacja czytelnictwa w środowisku szkolnym.
  8. Poszerzenie kręgu zainteresowań młodego czytelnika o pozycje spoza kanonu lektur.
  9. Doskonalenie techniki czytania ze zrozumieniem.

Zasady konkursu:

  1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów z klas I – VIII naszej szkoły.
  2. Konkurs rozgrywany jest od października do maja bieżącego roku szkolnego.
  3. Lektury czytane są przez uczniów zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Panią Julię Miśkowicz stanowiącym załącznik do regulaminu.
  4. Raz w miesiącu, w ostatnim tygodniu uczestnicy konkursu rozwiązują test z danej lektury. Test jest równocześnie kolejnym etapem konkursu. Z każdego etapu wyłoniony zostaje zwycięzca, którego nauczyciel wychowawca kl. 1-3 lub  polonista w kl. 4-8  nagradza pozytywna oceną cząstkową przedmiotu. – za pierwsze miejsce – ocena celująca – za drugie i trzecie miejsce – ocena bardzo dobra.
  5. Punkty uzyskane w poszczególnych miesiącach będą sumowane.
  6. Konkurs ma charakter otwarty, każdy uczeń może przystąpić do niego w dowolnym momencie jego trwania.
  7. Ostateczne rozstrzygnięcie konkursu następuje po jego zakończeniu w maju. Tytuł Czytelnika Roku otrzymuje osoba , która zdobyła największą ilość punktów.
  8. Jurorzy, czyli bibliotekarka  w roli przewodniczącego oraz członkowie zaproszeni przez niego do pracy wyłaniają czytelników w kategoriach:
  • Czytelnik Roku klasy 1 Szkoły Podstawowej Świętej  Elżbiety Węgierskiej w Trybszu
  • Czytelnik Roku klasy 2 Szkoły Podstawowej Świętej  Elżbiety Węgierskiej w Trybszu
  • Czytelnik Roku klasy 3 Szkoły Podstawowej Świętej  Elżbiety Węgierskiej w Trybszu
  • Czytelnik Roku klasy 4 Szkoły Podstawowej Świętej  Elżbiety Węgierskiej w Trybszu
  • Czytelnik Roku klasy 5 Szkoły Podstawowej Świętej Elżbiety Węgierskiej w Trybszu
  • Czytelnik Roku klasy 6 Szkoły Podstawowej Świętej  Elżbiety Węgierskiej w Trybszu
  • Czytelnik Roku klasy7 Szkoły Podstawowej Świętej  Elżbiety Węgierskiej w Trybszu
  • Czytelnik Roku klasy 8 Szkoły Podstawowej Świętej  Elżbiety Węgierskiej w Trybszu
  1. Ponadto
  • Czytelnik Roku klas 1-3 Szkoły Podstawowej Świętej  Elżbiety Węgierskiej w Trybszu
  • Czytelnik Roku klas 4 -6 Szkoły Podstawowej Świętej  Elżbiety Węgierskiej w Trybszu
  • Czytelnik Roku klas 7 – 8 Szkoły Podstawowej Świętej  Elżbiety Węgierskiej w Trybszu
  1. Ogłoszenie wyników konkursu i rozdanie nagród laureatom odbędzie się na apelu podsumowującym naukę w roku szkolnym 2018/2019.

Zostań najlepszym czytelnikiem w naszej szkole i zdobądź nagrodę.


II  LIGA ORTOGRAFICZNA 2018 / 2019

REGULAMIN

I CELE KONKURSU

  • Doskonalenie znajomości zasad polskiej ortografii.
  • Wykorzystywanie wiedzy ortograficznej w praktyce.
  • Rozwijanie dbałości o poprawność ortograficzną i estetyczne pismo.
  • Rozwijanie zdrowej rywalizacji wśród uczniów.
  • Utrwalenie poprawnej pisowni wyrazów trudnych ortograficznie,
  • Wdrażanie uczniów do samodzielnej pracy nad ortografią,
  • Popularyzacja poprawnej polszczyzny,
  • Wzbogacanie form pracy z uczniem.
  • Utrwalenie znajomości zasad ortograficznych, wyrabianie nawyku ich stosowania,
  • Zachęcanie  uczniów do samodzielnej pracy nad ortografią,
  • Rozwijanie zainteresowań uczniowskich.

II WYMAGANIA

  1. W rywalizacji biorą udział uczniowie klas II – VIII.
  2. Obowiązuje znajomość zasad ortograficznych przewidzianych do opanowania na danym etapie  oraz na etapach wcześniejszych.
  3. Liga trwa od października do maja i obejmuje 8 rozgrywek.
  4. Konkurs przeprowadzany jest na  trzech poziomach:
  • Klasy II – III
  • klasy IV – VI
  • klasy VII – VIII
  1. W ostatnim tygodniu nauki w danym miesiącu uczniowie piszą dyktando ortograficzne ze słuchu sprawdzające uzupełniają tekst lub rozwiązują test – może też być dyktando; sprawdzają w ten sposób znajomość  pisowni wyrazów podanych wcześniej do utrwalenia przewidzianych na dany  miesiąc (zgodnie z harmonogramem).
  1. Lista  wyrazów zostanie zamieszczona na tablicy LIGI ORTOGRAFICZNEJ (dolny korytarz) oraz na stronie internetowej szkoły w zakładce UCZNIOWIE.
  2. Dyktanda są oceniane przez nauczycielkę języka polskiego. Uzyskane oceny są wpisywane do dziennika i mają wpływ na ocenę półroczną i końcową.
  3. W każdej rozgrywce można zdobyć 20 punktów. Za dwa błędy drobne lub jeden błąd ortograficzny-  zasadniczy, będzie odejmowany jeden punkt.
  4. Na podstawie liczby zdobytych punktów ustala się miejsce ucznia w rankingu oraz ocenę, którą nauczyciele języka polskiego oraz edukacji wczesnoszkolnej wpisują do dziennika (za każdy etap), według kryteriów: 20pkt. – celujący, 19-18pkt. bardzo dobry ,  17 – 16 pkt. dobry,  poniżej 15 pkt. ” + „( trzy plusy dają ocenę bardzo dobrą).
  5. W przypadku niesamodzielnej pracy  uczestnik zostaje zdyskwalifikowany oraz otrzymuje ocenę niedostateczną.
  6. Podsumowanie nastąpi  dwukrotnie (w lutym i w czerwcu) na podstawie średniej arytmetycznej wszystkich  ocen –  w dwóch kategoriach:
    -INDYWIDUALNY MISTRZ ORTOGRAFII
    – MISTRZ ORTOGRAFII NA POZIOMIE KLAS II – III, IV-VI, VII –VIII.
  7. Uczniowie, którzy zajęli miejsce II i III otrzymają tytuły WICEMISTRZA ORTOGRAFII
  8. W razie uzyskania takich samych wyników (w kategorii indywidualnej) w czerwcu zostanie przeprowadzona dogrywka.
  9. Prace uczniów z trudnościami w pisaniu, potwierdzonymi przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną, punktowane będą według kryteriów dostosowanych do ich dysfunkcji.
  10. Poszczególne etapy przeprowadza się tego samego dnia.
  11. Systematyczny udział w lidze jest dodatkowo punktowany premią w postaci dodatnich punktów na półrocze szkolne i po ostatnim etapie konkursu.

III.  HARMONOGRAM

 SŁOWA DO ZAPAMIĘTANIA KONCENTRUJĄ SIĘ WOKÓŁ ZAGADNIEŃ:

 Październik : złota polska jesień

Listopad: świątecznie i nastrojowo

Grudzień: Świąteczne i zimowe dyktanda ortograficzne

Styczeń: Poświątecznie o ortografii albo szkolne kuchenne rewolucje  

Luty: Zima w pełni!

Marzec: ortografia w sportowym wydaniu

Kwiecień: idzie wiosna!

Maj: ponowne spotkanie z dyktandami tekstowymi, czyli sprawdzenie wiedzy ortograficznej

  1. ORGANIZATOR

Regulamin konkursu opracowała pani Julia Miśkowicz, która jest także
odpowiedzialna za przeprowadzenie konkursu.