Archiwum dnia: 20 grudnia 2022

„ŚWIĄTECZNA MATEMATYKA”

Dzieci bardzo lubią uczyć się poprzez zabawę. Jeśli połączymy te działania z pracą zespołową otrzymamy zaskakujące efekty. W świątecznej atmosferze  uczniowie uczyli się matematyki: ćwiczyli działania na ułamkach zwykłych, dodawali i odejmowali liczby sposobem pisemnym, rysowali zakodowane obrazki, szukali prezentów ukrytych w labiryntach, posługiwali się haftem matematycznym wykonując kartki świąteczne. Nie zabrakło też pracy w grupie w formie stacji zadań dotyczących działu „Liczby na co dzień”, pieczenia pierniczków. Przygotowane zadania skierowane były do wszystkich uczniów z klas 4 – 8. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie, a przy okazji uczyć się „bawiąc się matematyką”.

Bożena Niemiec

« z 4 »

Wielka, większa, największa – zapis w notacji wykładniczej dużych i małych wielkości.

Klasa VIII zmierzyła się z potęgą wielkich liczb realizując kolejne zadanie w ramach ogólnopolskiego projektu „(Nie)zwykła matematyka”. Uczniowie  poszukiwali w internecie informacji na zadany temat (np. najwyższe budynki w Polsce, Unii Europejskiej czy też na świecie, najdłuższe rzeki, najgłębsze jeziora oraz największe jeziora), następnie przygotowali na planszach ciekawostki przyrodnicze i zapisali ich wymiary w notacji wykładniczej.