,,Śfabelki’’ najlepsze na XXXV Zwykach Spiskich

Z ogromną radością informujemy, że nasz dziecięcy zespół regionalny Śfabelki zwyciężył podczas XXXV Zwyków Spiskich w kategorii obrzędy prezentowane przez dzieci.
Śfabelki pokonały 12 dziecięcych zespołów regionalnych z terenu Spisza prezentując program ,,Zamiotanie drogi w Trybsiu’’
Zwycięstwo dało grupie przepustkę na 48 Karpacki Festiwal Dziecięcych Zespołów Regionalnych, który odbędzie się 14 czerwca 2025r. w Rabce. Ponadto grupa otrzymała nagrodę specjalną od Skarbów Gór w postaci sesji zdjęciowej dla zespołu.

Zespół został założony przez Dyrektora  Szkoły p. Annę Stronczek początkiem września 2024r.
z okazji jubileuszu 20-lecia jej pracy z Zespołem Trybskie Dzieci.
W skład zespołu wchodzą dzieci z klasy II i III. W tym roku szkolnym wspólnie z instruktorką realizują projekt edukacyjny „O szkole, która przywracała do wsi korzenie”. Uczą się gier, zabaw
i tańców spiskich oraz poznają zanikające zwyczaje i obrzędy.

Dla Śfabelek był to pierwszy występ poza Trybszem, stąd zwycięstwo w Zwykach Spiskich
tym bardziej uważamy za ogromny sukces grupy.

Nowe stroje spiskie i wiganki dla Trybskich Dzieci i Śfabelek

Z ogromną radością informuję, że garderoba zespołu Trybskie Dzieci powiększyła się
o piękne stroje spiskie odmiany trybskiej. Wszyscy chłopcy otrzymali nowe koszule na występy, a dziewczynki potrzebne koszule, fartuchy i spodki.
Również dla zespołu Śfabelki zostało uszytych 14 wiganek tj. ubrań, które dzieci zakładały na co dzień podczas pracy.

Uszyciem zajęła się nasza dyżurna krawcowa pani Renata Turkot, której bardzo dziękuję
za ogrom pracy, zaangażowanie i poświęcony czas. Część strojów została uszyta społecznie przez Panią Renatę, więc tym bardziej dziękuję za wielkie serce!

Dziękuję rodzicom, którzy pięknie przygotowują stroje do występów i nadzorują, by regularnie dzieci chodziły na próby.
Dziękuję wszystkim naszym przyjaciołom za wszelkie wsparcie, a w szczególności za każde dobre słowo i życzliwość.

A najmocniej dziękuję Trybskim Dzieciom i Śfabelkom, za to, że z wielkim zaangażowaniem wykonują powierzone przeze mnie zadania. Pięknie tańczą, śpiewają. Praca z Wami to prawdziwa przyjemność!

                                                                                                                         Anna Stronczek

 

 

Walentynki na matematyce – miłość do geometrii, logiki i nieskończoności!  

Matematyka w Walentynki może być pełna kreatywności, logiki i artystycznych wyzwań! Warto pokazywać uczniom jej piękno!

Oto kilka zadań które udało nam się zrealizować na łączonej lekcji w klasach 7-8 na „matematyczne Walentynki”!

Serce w układzie współrzędnych – uczniowie rysowali serca na papierze w kratkę, kartezjańskim i symetrię, następnie obliczali pola i obwody narysowanych figur!

Tangramowe serce – uczniowie najpierw rysowali, a potem układali serca z pociętych kawałków. Uczniów mogli również sprawdzić, jakie inne figury mogą powstać z tych samych elementów.

Serca z działaniami – w walentynkowych sercach nie mogło zabraknąć działań na ułamkach, procentach czy liczbach całkowitych. Uczniowie wykonywali obliczenia i dopasowywali wyniki w taki sposób, aby powstało serce. Połączyliśmy w ten sposób matematykę z zabawą!

Matematyczne zagadki i wyzwania.

Chmura słów matematycznych – tworzyliśmy serca z matematycznych pojęć, aby pokazać, że liczby, symetria i logika też mogą być piękne!

Walentynki to doskonały moment, by pokazać uczniom, że matematyka może być kreatywna, artystyczna i pełna emocji! Cieszę się, że moi uczniowie zawsze są chętni do podejmowania kolejnych, nowych wyzwań! W matematyce można się zakochać!

Bożena Niemiec

Sensoryczne Walentynki w przedszkolu

Zabawy sensoryczne są niezwykle istotne w rozwoju dziecka, ponieważ stymulują i rozwijają wszystkie zmysły. Często są określane jaki odkrywanie świata przez zmysły. Te aktywności pomagają w kształtowaniu zdolności poznawczych, rozwijaniu umiejętności motorycznych oraz emocjonalnych. Poprzez różnorodne bodźce zmysłowe dzieci uczą się lepiej koncentrować, radzić sobie z wyzwaniami i rozwijać swoją wyobraźnię. Święto zakochanych stało się świetnym pretekstem do tego typu aktywności. Najmłodsza grupa przedszkolna utrwalała znajomość podstawowych zmysłów, pracowała na różnego typu materiałach, fakturach, odczuwała zapachy i różne bodźce. Ponadto dzieci usprawniały motorykę małą, rozwijały koordynację wzrokowo-ruchową oraz koncentrację. Na koniec wykonaliśmy piękne sensoryczne serca, którymi później dzieci obdarowały swoich bliskich.

 Monika Nowak

« z 5 »

Poczta Walentynkowa

« z 3 »

Ta wyjątkowa poczta gości w naszej szkole co roku z okazji święta zakochanych. Z tej okazji przez cały tydzień w szkole czekała przygotowana i ozdobiona skrzynka do której można było wrzucać kartki walentynkowe, kartki z pozdrowieniami, miłym słowem lub życzeniami. Poczta cieszyła się dużym zainteresowaniem. Korespondencja została rozdzielona na poszczególne klasy, a następnie dnia 14 lutego w Dniu Świętego Walentego kartki zostały doręczone do adresatów dzięki naszym wspaniałym Walentynkowym Listonoszom. Funkcje listonoszek pełniły: Amelia oraz Sylwia z klasy 7 za co serdecznie dziękujemy. Wszystkie kartki były niezwykle kolorowe i starannie przygotowane. Oprócz uczniów kartkami zostali obdarowani także nasi nauczyciele i pracownicy. Rada rodziców zafundowała wszystkim uczniom serduszkowe lizaki, co za dziękujemy!

                                                                                                       Monika Nowak

 

Przedszkolaki w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „W krainie uczuć – bajkoterapia z autorskimi opowieściami dla przedszkolaków”.

Życie pełne jest różnych emocji – zarówno tych przyjemnych, jak i tych trudnych, a świat emocji dziecka jest niezwykle bogaty i złożony. Małe dzieci często mają trudności z wyrażaniem swoich uczuć oraz zrozumieniem emocji innych osób. Bajkoterapia, jako metoda terapeutyczna oparta na opowiadaniach, stanowi doskonałe narzędzie do wspierania rozwoju emocjonalnego przedszkolaków. Projekt edukacyjny “W krainie uczuć – bajkoterapia z autorskimi opowieściami dla przedszkolaków” to innowacyjne podejście do edukacji emocjonalnej przedszkolaków. Dzięki bajkom dzieci będą mogły w bezpieczny sposób odkrywać świat swoich uczuć i rozwijać umiejętności społeczne niezbędne do funkcjonowania w grupie. Głównym celem projektu, w którym bierze udział najmłodsza grupa 3 i 4 latków jest stworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której dzieci będą mogły: rozpoznawać i nazywać swoje emocje poprzez identyfikację z bohaterami bajek, dzieci nauczą się rozpoznawać i nazywać takie uczucia jak: tęsknota, strach, radość, złość, wstyd, zaskoczenie, znudzenie, radość, odwaga, empatia rozumieć emocje innych: dzięki analizie zachowań bohaterów będą mogły lepiej zrozumieć, co czują inne osoby w różnych sytuacjach, rozwijać umiejętności społeczne: bajki pomagają dzieciom nauczyć się empatii, współczucia i rozwiązywania konfliktów, słuchać i opowiadać: aktywne uczestnictwo w zajęciach rozwinie u dzieci umiejętności słuchania, koncentracji oraz swobodnego wyrażania swoich myśli i uczuć.

Grupa 3-4 latków wykonała swoje pierwsze zadanie, mianowicie: dzieci poznały historię pluszowego Misia, który bał się ciemności. Następnie rozmawialiśmy o różnych emocjach. Dzieci  wymyślały jak możemy pokonać lub zmienić swój strach na coś zabawnego, coś innego. Przedszkolaki zmieniały „stworki-potworki” na zabawne stworki – pokonaliśmy stracha rysunkiem. Wykonaliśmy także maskotkę, której wspólnie nadaliśmy imię Robercik, będzie nam pomagać pokonywać wszystkie lęki.

                                                                                                                 Monika Nowak

Dzień Babci i Dziadka – pełen wzruszeń i radości

Z okazji Dnia Babci i Dziadka nasza szkoła zorganizowała wyjątkową imprezę, która dostarczyła niezapomnianych wrażeń zarówno naszym gościom, jak i występującym dzieciom. Wspaniała atmosfera towarzyszyła każdemu punktowi programu, a uśmiechy dziadków były najlepszym dowodem na to, jak bardzo doceniają oni trud włożony w przygotowanie tego wydarzenia.

Dzieci z klas 1-3 zaprezentowały dziadków w nowoczesnej odsłonie. Mali artyści przygotowali wyjątkowe występy, które rozbawiły i wzruszyły publiczność. Przedszkolaki z entuzjazmem zatańczyły i wygłosiły wierszyki, natomiast zerówka zaśpiewała i zatańczyła, prezentując wyjątkowe talenty artystyczne swoich najmłodszych uczniów.

Po występach naszych najmłodszych przyszedł czas na artystów z zespołu regionalnego, który wprowadził wszystkich w atmosferę tradycji. Najpierw wystąpiła młodsza grupa „Śfabelki”, a zaraz po nich starsza grupa „Trybskie dzieci”. Cały występ zespołu był wyjątkowy, a za ich muzyczną oprawę odpowiedzialna była kapela „Wartko”, która swoją grą wprowadziła zebranych w magiczny nastrój.

Pod koniec uroczystości wszyscy zaśpiewali wspólnie „Sto lat” dla swoich ukochanych babć i dziadków, a następnie wręczyli im własnoręcznie wykonane prezenty, co wywołało ogromne wzruszenie wśród wszystkich zebranych.

Dziadkowie byli zachwyceni występami swoich wnucząt, dziękowali nauczycielom za fantastyczną pracę oraz pomysłowość, która uczyniła ten dzień jeszcze bardziej wyjątkowym. Po części artystycznej zaprosiliśmy wszystkich naszych gości na słodki poczęstunek, gdzie mogli spędzić czas w miłej atmosferze. Dziękujemy serdecznie rodzicom za przygotowanie pysznych ciast, które umiliły ten wyjątkowy dzień.

To była niezapomniana uroczystość, pełna radości, wzruszeń i wspaniałych wspomnień, które na długo pozostaną w sercach naszych dziadków.

« z 9 »

Spektakl „Magia Czarownicy”

10 lutego klasy 0-III wzięły udział w przedstawieniu grupy “Magic Show” pt. „Magia Czarownicy”, które wystawione zostało na scenie MCK w Nowym Targu. Dzieci przeniosły się do tajemniczego świata, w którym młoda czarownica poznaje arkana magii ucząc się od Mistrza. Połączenie efektów świetlnych, muzyki, popisów żonglerki i iluzji wzbudziło zachwyt u młodych odbiorców.

No Images found.