Dzienne archiwum: 12 czerwca 2022

Klasa V w Pienińskim Parku Narodowym

2 czerwca 2022 r. klasa V udała się na wycieczkę do Pienińskiego Parku Narodowego. Tam, razem z rówieśnikami z Łapszanki, wzięli udział w zajęciach pt. „Mieszkam w Pieninach” przeprowadzonych przez p. Adama , „zakręconego pozytywnie przyrodniczo” pracownika parku. Podziwiali piękno krajobrazu na Hali Majerz jednocześnie wykazując się znajomością geografii;  zwiedzali ruiny zamku w Czorsztynie, gdzie pracowali z mapą.                                                      Wycieczka była interesująca przyrodniczo i historycznie.

« z 2 »

Program edukacyjny „Skąd się biorą produkty ekologiczne”

W tym roku nasza zerówka przystąpiła do pierwszej edycji Ogólnopolskiego Programu dla przedszkoli Skąd się biorą produkty ekologiczne zorganizowanego przez Stacje Sanitarno-Epidemiologiczną przy współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Program kierowany był do dzieci 5 i 6-letnich, a jego celem jest zwiększanie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat. Nasza zerówka podczas zajęć obejrzała film edukacyjny, jej zadaniem było zaobserwowanie, skąd pochodzą takie produkty, na które przyklejane są „Eco” znaczki. Usłyszała, że EKO oznacza naturalne, czyli takie, które nie ma żadnych sztucznych, niezdrowych dodatków. Nauczyciel zapoznał dzieci z Piramidą Żywienia, przypomnieliśmy sobie, co należy robić, aby prowadzić zdrowy styl życia, a następnie wykonaliśmy taką piramidę. Kolejnym krokiem było zapoznanie dzieci z tym, jak wygląda dzień rolnika i że za wykonywaną pracę w gospodarstwie ekologicznym rolnik otrzymuje certyfikat na swoje produkty. Zaprosiliśmy na zajęcia pszczelarza z zaprzyjaźnionej pasieki, żeby opowiedział nam, jak powstaje miód, który nie zawiera konserwantów i jest produktem ekologicznym. Produkty takie można kupić w sklepach ze zdrową żywnością odpowiednio oznakowaną lub bezpośrednio w gospodarstwie ekologicznym. Na zakończenie programu upiekliśmy samodzielnie chleb z produktów ekologicznych. Teraz każde dziecko wie, że: „Z TEGO WNIOSEK JEST LOGICZNY, ŻE WYBIERAM PRODUKT EKOLOGICZNY”

« z 3 »