Archiwum dnia: 16 listopada 2022
Laboratoria przyszłości
Na listopadowych zajęciach świetlicowych postanowiliśmy uruchomić naszą wyobraźnię i udaliśmy się w podróż do krainy klocków LEGO. Zestawy, z których korzystaliśmy zostały zakupione w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. Na tych zajęciach uczniowie pobudzali kreatywność oraz wyobraźnię, a także uczyli się obsługi aplikacji stworzonej do tego projektu. Dzięki specjalnie przygotowanym instrukcjom powstały ruchome pojazdy, karuzele oraz huśtawki.
Łokieć, piędź, stopa – zajęcia praktyczne
Ale się działo! W ramach ogólnopolskiego projektu (Nie)zwykła matematyka uczniowie klasy czwartej i piątej na łączonej lekcji matematyki dosłownie mierzyli się z dawnymi jednostkami długości. Na początek zapoznali się z pojęciami: łokieć, piędź, dłoń, stopa, sążeń, a następnie wykonywali pomiary biurka i sali lekcyjnej za pomocą części swojego ciała. Ile emocji temu towarzyszyło!!! Uczniowie mogli porównać dokładny pomiar wykonany za pomocą miary metrowej z pomiarem dawnymi jednostkami. Oczywiście ich stopa czy łokieć nie do końca odzwierciedlały dawne wzorce, ale mierzyli swoje rozmiary potrzebnych części ciała, a następnie przeliczali je na metry i centymetry. Dawna i współczesna matematyka w praktyce. Kreatywność i pomysłowość uczniów jest niesamowita.
źródło: ethnomuseum.pl
Bożena Niemiec