Archiwum dnia: 25 listopada 2022

Andrzejki

Pielęgnując tradycje związane z wigilią św. Andrzeja w naszej szkole odbyła się zabawa andrzejkowa. Była to wspaniała okazja do dobrej zabawy, a jednocześnie źródło szacunku dla tradycji i obrzędów ludowych. Dla uczniów przygotowane były liczne atrakcje: zabawa taneczna, konkursy i wróżby. Każdy uczestnik andrzejkowych szaleństw 
z niecierpliwością przekłuwał papierowe serce, aby odczytać imię swojej przyszłej sympatii, losował magiczne bileciki z nazwami zawodów przyszłości, poznawał znaczenie swojego ulubionego kwiatu lub innego symbolu z kart. Katalog wróżb był obszerny i bogaty, a każdy pragnął wywróżyć sobie coś wyjątkowego. Wszyscy gorączkowo czekali na to, by dowiedzieć się, kto jako pierwszy zmieni stan cywilny – kto wyjdzie za mąż/ożeni się, a w grupie starszej kto pójdzie do zakonu. Dzięki naszym wróżbitkom i ich przepowiedniom chociaż na chwilę uczniowie mogli się przenieść w świat magii.

Grupa wolontariatu przygotowała pyszne babeczki, galaretki i inne przysmaki, które można było kupić, a dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na pogorzelców z Krośnicy.

« z 12 »

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka – pogadanka w klasie 2 i 3

20 listopada obchodzimy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Ta data nie jest przypadkowa ponieważ upamiętnia uchwaloną 20 listopada 1989 roku „Konwencję o prawach dziecka”. Uczniowie klas młodszych 2 i 3 podczas pogadanki z pedagogiem specjalnym mieli okazję poznać lub przypomnieć sobie jakie są ich prawa jako dzieci.

Konwencja o prawach dziecka mówi między innymi, że:

Nikt nie ma prawa dziecka zmuszać do czegokolwiek, a szczególnie do zrobienia czegoś złego.

Nikt nie ma prawa dziecka poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać.

Dziecko ma prawo otrzymać w potrzebie pomoc i opiekę.

Dziecko ma prawo do własnego zdania.

Dziecko ma prawo do tajemnic.

Nikt nie ma prawa bez pytania czytać korespondencji dziecka.

Dziecko ma prawo uczyć się i powinno mieć zapewniony dostęp do edukacji.

PAMIĘTAJMY, TAKŻE, ŻE… Poza prawami dzieci mają też obowiązki. Zwłaszcza jeśli są uczniami. Nauka, czyli przygotowanie do przyszłego dorosłego życia, jest niezmiernie ważnym etapem. Nie powinniśmy pozwalać sobie na brak zaangażowania i lekceważenie obowiązków domowych czy szkolnych. Najważniejsze, aby obowiązki były dopasowane do rozwoju dziecka i jego możliwości.

 

 

Tangramy w klasie 2

W ramach ogólnopolskiego projektu (Nie)zwykła matematyka klasa 2 podczas zajęć z edukacji matematycznej zmierzyła się z chińską łamigłówką. Tangram – układanka, znana jest od ok. 3000 lat. Celem łamigłówki jest odtworzenie położenia wszystkich siedmiu elementów tangramu w przedstawionym obrazku, a także wymyślanie własnych wzorów z określonych figur geometrycznych. Uczniowie mieli trudne zadanie, ale po ułożeniu ogromną satysfakcję!

« z 2 »