Lekcje online

Uczniowie klas starszych od 4 do 8 w dniu 6 listopada wzięli udział w lekcji online na temat: „Przemoc? Dowiedz się, jak reagować i jak telefon zaufania może Ci pomóc”. Lekcja ta, jak i inne dostępne z inicjatywy Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę odbyła się w ramach kampanii Dzieciństwo bez Przemocy. Podczas niej uczniowie i uczennice zgłębili tematy dotyczące relacji rówieśniczych, radzenia sobie z kryzysami psychicznymi. Przypomnieli sobie czym jest przemoc, jakie są jej rodzaje oraz utrwalali, jak przeciwdziałać przemocy i jak stawiać granice w toksycznych relacjach.

Uczniowie klas 1-3 brali udział w lekcji online pt. „Sieciakowa lekcja: Internet Mocy bez Przemocy!” dnia 18 listopada. Uczniowie dowiedzieli się czym może być przemoc w sieci, jak ją rozpoznawać i do kogo mogą zwrócić się o pomoc. Ponadto dowiedzieli się, czym jest hejt i jak na niego reagować. Podczas zajęć uczniowie poznali drużynę Sieciaków, która przedstawiła jakie zagrożenia czyhają na dzieci w Internecie oraz jak można radzić sobie z negatywnymi emocjami.

Lekcje finansowane są z Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest Minister Sprawiedliwości oraz ze środków Save the Children International. Partnerem Głównym jest Rzecznik Praw Dziecka Monika Horna-Cieślak. Partnerem Strategicznym kampanii jest LIBRUS.

Przydatne linki:

Monika Nowak

No Images found.

ODPUST ŚW. ELŻBIETY WĘGIERSKIEJ W TRYBSZU

 

 

17 listopada 2024r. odbyła się uroczystość odpustowa ku czci Świętej Elżbiety Węgierskiej- patronki trybskiej parafii i szkoły, której oprawę muzyczną śpiewem pieśni eucharystycznych gwarą uświetnili uczniowie, członkowie zespołu Trybskie Dzieci i nauczyciele szkoły. Tradycyjnie przygrywała kapela ,,Wartko’’  Grzegorza Kowalczyka.

 

 

Na uroczystą sumę i procesję dzieci przyszły w pięknych strojach spiskich odmiany trybskiej, pokazując po raz kolejny strój regionalny swoich pradziadków.
W tym roku uczniowie realizują projekt ,,O szkole, która przywracała do wsi korzenie’’, więc prezentacja stroju trybskiego była pięknym podsumowaniem dotychczasowej realizacji projektu.

Święta Elżbieto wspieraj nas nadal każdego dnia, w dobrych i trudnych chwilach – prosimy!

Trzecia Sprawność Małego Mistrza: Piłkarz

Dzieci biorące udział w programie „Mały Mistrz” tym razem miały okazję rozwinąć swoje umiejętności sportowe poprzez zabawę i ćwiczenia związane z piłką. Program, którego celem jest wspieranie wszechstronnego rozwoju fizycznego dzieci, obejmował szereg różnorodnych zadań i gier, które pozwoliły uczestnikom zdobyć sprawność piłkarza.
W ramach programu dzieci wykonywały ćwiczenia, które rozwijały ich umiejętności związane z piłką. Jednym z zadań było kozłowanie piłki jedną ręką, które wykonywano zarówno w marszu, jak i biegu. Dzięki temu dzieci uczyły się panować nad piłką i zwiększały swoją koordynację.
Kolejnym elementem były podania i chwyty. Dzieci ćwiczyły chwyty piłki oburącz, przy czym piłka była podawana z odległości 3 metrów. Podczas ćwiczeń w marszu, dzieci doskonaliły precyzję swoich rzutów i umiejętność kontrolowania piłki.
Nie zabrakło również rzutów i strzałów. W ramach tych ćwiczeń dzieci miały możliwość trenowania celności i mocy swoich rzutów, co jest niezwykle ważne w piłce i innych dyscyplinach sportowych.
Na zakończenie programu dzieci brały również udział w grze na bramkę z dryblingiem w piłce nożnej, gdzie mogły sprawdzić swoje zdolności w zakresie prowadzenia piłki i strzelania goli.
Dzięki różnorodnym ćwiczeniom i zabawom w ramach programu Mały Mistrz dzieci nie tylko rozwijają swoje zdolności sportowe, ale także uczą się pracy zespołowej, rywalizacji w duchu fair play oraz radości z aktywności fizycznej. To świetny sposób na zachęcenie najmłodszych do regularnego uprawiania sportu.

« of 3 »

Warsztaty profilaktyczne dla uczniów i nauczycieli

Dnia 14 listopada naszą szkołę odwiedził Teatr Maska z Krakowa, który poprzez interaktywne przedstawienia poruszył bardzo ważne, ale też trudne tematy. Przedszkolaki oraz klasy 1-3 oglądali przedstawienie pt. „Na końcu świata… Przygody Misia i Kasi pirata”, które dotyczyło przyjaźni i tolerancji. Dzieci częściowo przez zabawę, wchodziły z aktorami w żywą interakcję, na koniec nie zabrakło podsumowania tematu, mianowicie, że prawdziwa przyjaźń przezwycięży wszystko.

Uczniowie klas 4-8 mieli możliwość zgłębiać trudniejszą tematykę. Przedstawienie pt. „Asekuracja życia” poruszało problem nadużywania alkoholu i dopalaczy. Ten trudny temat został przedstawiony w sposób przystępny zarówno dla uczniów klas 4, jak i starszej młodzieży szkolnej. Spektakl promował zdrowy styl życia, ale także uświadamiał o skutkach prowadzenia ryzykownych działań związanych z używkami oraz mówił o sile przyjaźni.

Monika Nowak

No Images found.

 

Emp@tyczna Klasa – 5 edycja

W roku szkolnym 2024/2025 nasza szkoła bierze udział w Projekcie edukacyjnym „Empatyczna Klasa – 5 edycja”. Projekt skierowany jest do uczniów i ma na celu kreowanie postawy lojalności, współpracy i pomocy wśród dzieci i młodzieży. Założeniem projektu jest rozwijanie u dzieci i młodzieży umiejętności odczuwania stanów emocjonalnych innych osób oraz reagowania na dany sposób zachowania. Emp@tyczna Klasa jest także odpowiedzią na kierunki realizacji polityki oświatowej państwa ogłoszone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w roku szkolnym 2024/2025.

Pierwszego zadanie projektowe polegało na zorganizowaniu tygodnia empatii, w związku z czym oprócz rozmów o empatii na lekcjach, uczniowie klasy 4 przygotowali gazetkę o empatii oraz czytali swoim młodszym kolegom i koleżankom z grup przedszkolnych bajki o empatii. Ponadto klasy starsze oglądały film pt. „Cudowny chłopak”, który opowiada o nietolerancji, uprzedzeniach i samotności w szkolnej dżungli. „Cudowny chłopak” przekonuje, że wszyscy ludzie są: z natury dobrzy, inni niż nam się wydaje. Czasem trzeba tylko cierpliwie poczekać, aż odważą się zdjąć maskę zakładaną na potrzeby klasy, kolegów czy rodziny. Wystarczy spojrzeć na Auggiego, który z powodu nieszablonowej powierzchowności traktowany jest przez innych uczniów jak dziwadło. W rzeczywistości to przecież dzieciak jak każdy inny – rozkochany w „Gwiezdnych Wojnach” i grach wideo, niepewny siebie, spragniony towarzystwa rówieśników. Reżyser zgrabnie przeplata ze sobą sceny do śmiechu, płaczu i refleksji. W projekt będą zaangażowane wszystkie klasy.

  Monika Nowak

« of 2 »

 

Uczniowie zdobywają sprawności Rowerzysta i Turysta w programie Mały Mistrz

W ramach programu Mały Mistrz, dedykowanego uczniom klas I-III, 31 uczniów zdobyło sprawności Rowerzysta i Turysta. Program ten ma na celu rozwijanie umiejętności jazdy na rowerze oraz podstawowych umiejętności z zakresu bezpieczeństwa podczas wycieczek.
Dzieci doskonaliły swoje umiejętności jazdy, ucząc się ruszania z miejsca oraz jazdy na rowerze. Dodatkowo uczniowie ćwiczyli jazdę slalomem, co pozwoliło im na lepsze opanowanie techniki i koordynacji.
Uczniowie brali również udział w wycieczkach, podczas których poznawali zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas rajdów pieszych i rowerowych. Uczyli się także podstaw orientacji w terenie, co jest nieocenioną umiejętnością podczas każdej wyprawy.
Po zdobyciu sprawności Rowerzysta i Turysta, uczniowie będą mieli okazję zdobywać kolejne sprawności, co z pewnością przyczyni się do ich wszechstronnego rozwoju i przygotowania do bezpiecznego poruszania się w różnych warunkach.
« of 3 »

Kocham Cię, Polsko

Pod takim hasłem w piątek, 8 listopada, w naszej szkole odbyła się uroczystość poświęcona 106 rocznicy odzyskania niepodległości. Na szkolnej scenie wystąpili wszyscy uczniowie klas 4,5 i 6. Recytowali piękne teksty, przypomnieli historię tego wydarzenia. Program uświetniły swoją grą na skrzypcach, akordeonie i keyboardzie starsze uczennice – Paulina Moś, Sylwia Waksmańska i Lena Sarna, którym towarzyszył Paweł Findura. Nastroju dodały także pieśni patriotyczne wykonane przez Paulinę Moś, Lenę Sarnę, trio – Esterę Ustupską-Zakręcką, Katarzynę Turkot i Wiktorię Koral. Poza tym zaprezentował się duet Natalia Gawron i Nadia Gronka, a także Jan Pawlica i Antonina Sarna.

Wprowadzeni w podniosły nastrój, mogliśmy się zadumać o losach naszej Ojczyzny.

Julia Miśkowicz

« of 4 »

 

Małopolski Konkurs Recytatorski „Spotkanie ze słowem pięknym i prawdziwym”

Z przyjemnością informuję, że nasze dwie uczennice, Lena Sarna i Amelia Wyrostek, obie z klasy 7, zostały finalistkami powiatowego  etapu  Małopolskiego Konkursu Recytatorskiego „Spotkanie ze słowem pięknym i prawdziwym”, który odbył się 6 listopada w Mszanie Dolnej. Uczennice zakwalifikowały się do etapu wojewódzkiego w Krakowie recytując po dwa wybrane wiersze Kornela Makuszyńskiego i Wandy Chotomskiej. Za piękne przygotowanie dziękuję i gratuluje Rodzicom dziewcząt, ale przede wszystkim im samym. W tym miejscu dziękuję także Pani Ewelinie Sarnie za transport na konkurs.

Dla Amelii Wyrostek to kolejny sukces recytatorski. Przypomnę, że podczas Sabałowych Bajań w Bukowinie w lipcu tego roku zdobyła II miejsce w kategorii dziecięcej gadki. Także i tu widać ogromną pracę Rodziców i Uczennicy. Do obejrzenia tu:

https://www.facebook.com/Trybsz/videos/994905995537835/

Bardzo gratuluję i życzę kolejnych sukcesów!

Julia Miśkowicz

Gminny Konkurs Pieśni Patriotycznych

7 listopada Szkoła w Łapszance gościła uczestników Gminnego Konkursu Pieśni Patriotycznych pod honorowym patronatem Wójta Gminy Łapsze Niżne. Wzięli w nim udział również nasi uczniowie. Decyzją Jury konkursu:

wyróżnienia otrzymali:

  • klasa 0 w kategorii przedszkole i klasy 0,
  • Estera Ustupska – Zakręcka w kategorii klas I-IV
  • Wiktoria Koral w kategorii klas V-VIII

oraz:

  • III miejsce Katarzyna Turkot w kategorii klas I-IV
  • III miejsce Lena Sarna w kategorii klas V-VIII

Serdecznie gratulujemy!

No Images found.