Konkurs Recytatorski „Zobacz, ile jesieni…”

W piątek, 22 listopada odbył się Konkurs Recytatorski, w którym wzięło udział 24 uczniów z oddziałów przedszkolnych i klas 1-5.

Dzieci z przejęciem deklamowały wiersze związane z uroczą porą roku, jaką jest jesień. Niektórzy w pięknych strojach, ze świetnie dobranymi rekwizytami. Wiersze jesieni pełne, zadumane. Niekiedy zabawne, czasem pouczające, ale wszystkie wymagające bardzo dobrej dykcji.

Ci, którzy zaprezentowali najciekawsze interpretacje oraz wysoki poziom recytacji zostali uhonorowani przez jury.

Uczniowie wspaniale prezentowali przygotowane utwory poetyckie.

Laureaci konkursu:

  1. W kategorii oddziałów przedszkolnych i klasy 1:

I miejsce: Nikodem Stopiak

II miejsca ex aequoduet Łucja Mąka i Agnieszka Tomeczkowicz oraz Martyna Modła

III miejsca ex aequo Maja Matoniak, Piotr Bizub

  1. W kategorii klas 2-3:

I miejsca ex aequo:  Estera Ustupska- Zakręcka i Patrycja Moś

II miejsce: Sabrina Modła

III miejsce: Antonina Sarna

  1. W kategorii klas 4-5:

I miejsce: Jan Pawlica

II miejsce: Katarzyna Turkot

III miejsce: Wiktoria Koral

Słowa wdzięczności należą się  Rodzicom za zaangażowanie w konkurs – przygotowanie dzieci i zadbanie o stroje i rekwizyty.

Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom!

Julia Miśkowicz

« z 6 »

Andrzejki

W czwartek, 28 listopada, nasza szkoła zorganizowała coroczną zabawę andrzejkową, która miała miejsce w sali gimnastycznej.

Zabawa rozpoczęła się o godzinie 12.30 dla klas I-III i o 16.00 dla klas starszych i od razu wciągnęła uczestników w wir atrakcji. Jednym z najważniejszych punktów były wróżby andrzejkowe, ale na początku dzieci dowiedziały się skąd wziął się ten zwyczaj i jak kiedyś wróżyły sobie nasze prababcie i babcie. Uczniowie z entuzjazmem stawiali pytania i z niecierpliwością czekali na odpowiedzi, które miały ukazać ich przyszłość. 

Muzyka była nieodłącznym elementem wieczoru. DJ 🙂 zapewniła największe hity, które porwały wszystkich do tańca. Uczniowie, nauczyciele i pracownicy wspólnie tańczyli, co sprzyjało integracji i tworzeniu niezapomnianych wspomnień.

Nie zabrakło również pysznych przekąsek i napojów, które umilały czas spędzony na zabawie. Słodki poczęstunek cieszył się dużym zainteresowaniem, a każdy z uczestników mógł spróbować różnych smakołyków.

Zabawa andrzejkowa dostarczyło wszystkim wielu radości i pozytywnych emocji.

« z 5 »

Święto naszej szkoły

W środę 27 listopada obchodziliśmy Dzień Patronki naszej szkoły. W tym roku zorganizowany on był przy współpracy z Konsulatem Generalnym Republiki Węgierskiej w Polsce. W związku z tym do naszej szkoły przybył Konsul Pan dr Tibor Gerencser oraz Pani Aranka Małkiewicz, która poprowadziła z uczniami zajęcia dydaktyczne. Podczas zajęć uczniowie mogli poznać kulturę węgierską, niektóre słowa i  fakty historyczne związane z tym krajem, bliżej poznać wielkich świętych Kościoła katolickiego związanych z Węgrami.

« z 5 »

Dzień Tabliczki Mnożenia

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia (ŚDTM) to coroczna akcja edukacyjna, która ma na celu promowanie matematyki, szczególnie umiejętności szybkiego liczenia i znajomości tabliczki mnożenia. W naszej szkole obchody tego dnia to już tradycja, która angażuje uczniów do rozwiązywania różnorodnych zadań. Akcja wzbudza wiele pozytywnych emocji wśród uczniów, jest to też okazja do sprawdzenia swoich umiejętności w praktyce, a także nadrobienia „tabliczkowych” zaległości. Przygotowania do ŚDTM w naszej szkole trwały miesiąc. Uczniowie w tym czasie przygotowywali plakaty, rekwizyty, ozdabiali szkołę tematycznymi dekoracjami, uczyli się i przypominali tabliczkę mnożenia poprzez gry i zabawy.

W ramach obchodów ŚDTM uczniowie z klas 4-6 przystąpili do egzaminów z tabliczki mnożenia. Zorganizowana była też specjalna komisja egzaminacyjna (z uczniów, którzy zakwalifikowali się do finału), która weryfikowała odpowiedzi i pracę w grupach, co dodatkowo integrowało społeczność uczniowską.

W tym roku szkolnym drużynowo I miejsce zajęła klasa szósta, zaś „Mistrzem Tabliczki Mnożenia 2024” została Wiktoria Koral – uczennica klasy piątej, która w finale pokonała Michała Gawrona, Krystiana Bizuba, Dominikę Dziadkiewicz i Kornelię Zygmuntowicz.

Zwycięzcom gratuluję!

Bożena Niemiec

« z 3 »

 

Zimowe zajęcia

Zima to nie tylko czas na ciepłe swetry i gorącą czekoladę, ale również doskonała okazja do aktywności na świeżym powietrzu! Uczniowie klas 2 i 3 mieli wyjątkową okazję spędzić dzień na zimowych zabawach na zewnątrz. Pogoda dopisała – było słonecznie, a śnieg idealnie nadawał się do lepienia bałwanów i toczenia kul.

Dzieci z entuzjazmem przystąpiły do tworzenia swoich śnieżnych arcydzieł. Na szkolnym podwórku pojawiły się bałwany w różnych kształtach i rozmiarach, a także imponujące śnieżne kule. Wspólne zabawy na zewnątrz nie tylko dostarczyły mnóstwo radości, ale również były świetnym sposobem na integrację i rozwijanie umiejętności współpracy.

Zimowe zajęcia na świeżym powietrzu to doskonała forma aktywności fizycznej, która pozwala dzieciom na zdrową dawkę ruchu i zabawy.

« z 2 »

Zaprzysiężenie Samorządu Uczniowskiego

Podczas uroczystości z okazji Dnia Odzyskania przez Polskę Niepodległości, odbyło się zaprzysiężenie nowych reprezentantów Samorządu Uczniowskiego. Tak ważna dla społeczności szkolnej uroczystość przebiegała w bardzo podniosłej atmosferze. Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego złożyli ślubowanie, po którym dyrektor szkoły złożył gratulacje, życzył miłej, owocnej pracy w tym roku szkolnym.

Dzień Pluszowego Misia

25 listopada każdego roku na całym świecie obchodzony jest Dzień Pluszowego Misia. Zabawka ta od prawie 120 lat towarzyszy dzieciom pod każdą szerokością geograficzną, ciesząc zarówno tych najmłodszych, jak i tych nieco starszych. Również u nas jak co roku, dzieci z oddziałów przedszkolnych oraz klas I-III obchodziły Dzień Pluszowego Misia. W tym dniu każdy mógł przynieść ze sobą swoją ulubioną pluszową przytulankę i trochę o niej poopowiadać. Podczas obchodów tego niezwykłego święta, najmłodsi poznali historię pluszowego misia, bajkowe misie, a także te które możemy spotkać w przyrodzie.

« z 7 »

Konkurs plastyczno – techniczny podsumowanie

Z przyjemnością ogłaszamy, że szkolny konkurs plastyczno – techniczny został rozstrzygnięty. Dziękujemy wszystkim za udział w konkursie. Wykonane prace były piękne, oryginalne i ciekawe. 

Oto wyniki:

W kategorii „Empatia w akcji – przyjacielskie serce”:

I miejsce: 

Izabela Duda, Nikodem Stopiak, Nikodem Waksmański

II miejsce: 

Emilia Bafia, Łucja Mąka

III miejsce: 

Piotr Bizub, Krzysztof Bizub, Łucja Duda, Laura Koral, Aleksander Zasadni

 

W kategorii “Empatia wokół nas – Lapbook”: 

I miejsce:

Julianna Pruzińska, Klemens Pruziński

II miejsce: 

Dominika Dziadkiewicz

III miejsce:

Patrycja Biziak

WSZYSTKIM UCZESTNIKOM KONKURSU DZIĘKUJEMY ZA KREATYWNOŚĆ I ZAANGAŻOWANIE, A LAUREATOM SERDECZNIE GRATULUJEMY!

Urszula Hanula

Monika Nowak

No Images found.

Tydzień Życzliwości – podsumowanie

Oj działo się u nas ostatnio! Nasi uczniowie mieli mnóstwo możliwości, aby się wykazać różnymi talentami. W ostatnim czasie zorganizowanych zostało kilka ciekawych akcji, w których mogły wziąć udział wszystkie grupy wiekowe od przedszkolaczków aż po ósmoklasistów. W czwartek 21 listopada w Światowym Dniu Życzliwości i Pozdrowień nastąpiło podsumowanie tych działań i ogłoszenie wyników konkursu. Na szkolnym korytarzu udostępniona była „Życzliwa poczta” do której można było wrzucać kartki, prezenciki z pozdrowieniami i miłymi słowami. Życzliwymi listonoszami zostali uczniowie klasy 6, którzy roznosili pocztę.

Młodsi uczniowie klas 1-3 rozwiązywali „Życzliwą krzyżówkę”. Spośród wszystkich uczestników wylosowano zwycięzców. Nagrodę w tej kategorii otrzymali:

 Julianna Pruzińska, Patrycja Moś i Aleks Koral. Gratulujemy!

Uczniowie klas 4-8 mieli możliwość stworzyć swoją własną krzyżówkę, której hasłem głównym była „Życzliwość”. W tej kategorii nagrody otrzymali:

 Emilia Pawlica, Jan Pawlica, Mikołaj Rabiański i Alan Kaczmarczyk. Gratulujemy!

W dniu 21 listopada ubraliśmy się na żółto, aby zaakcentować ten szczególny dzień. Odbyła się także zbiórka charytatywna na rzecz Fundacji im. Adama Worwy. Uczniowie klas 4 i 7 upiekli babeczki, ciasteczka i przygotowali pyszne galaretki, które można było zakupić w sklepiku szkolnym i wesprzeć zbiórkę. Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem, wszystkim którzy do niej dołączyli bardzo dziękujemy!

Tym sposobem mamy nadzieję, że nikt ni zapomni o tym, aby w każdym dniu być życzliwym!

Monika Nowak

No Images found.

Projekt „Mała książka – wielki człowiek” w klasie 1

Klasa 1 z ogromnym entuzjazmem przystąpiła do realizacji projektu Mała książka — wielki człowiek”. Projekt ten, będący częścią ogólnopolskiej kampanii społecznej, ma na celu promowanie czytelnictwa wśród najmłodszych uczniów oraz rozwijanie ich zainteresowań literackich.
Głównym celem projektu jest zachęcenie dzieci do sięgania po książki już od najmłodszych lat, co ma kluczowe znaczenie dla ich rozwoju intelektualnego, emocjonalnego oraz społecznego. Regularne czytanie wspiera rozwój wyobraźni, wzbogaca słownictwo oraz pomaga w nauce koncentracji.
W ramach projektu, uczniowie klasy 1 uczestniczyli w wielu ciekawych i angażujących działaniach.
Codziennie, na początku zajęć, nauczyciel czytał dzieciom fragmenty wybranych książek. Był to czas, kiedy uczniowie mogli przenieść się w świat literackich przygód. Dzieci miały okazję uczestniczyć w warsztatach, podczas których tworzyły własne książeczki. Każdy uczeń mógł napisać krótką historię i zilustrować ją własnoręcznie wykonanymi rysunkami.
Realizacja projektu „Mała książka — wielki człowiek” przyniosła wiele pozytywnych efektów. Dzieci z klasy 1 zyskały nowe umiejętności, rozwinęły swoje zainteresowania literackie oraz zacieśniły więzi z rówieśnikami poprzez wspólne czytanie i tworzenie. Warto podkreślić, że projekt ten nie tylko promuje czytelnictwo, ale również buduje w młodych ludziach miłość do książek, która będzie towarzyszyć im przez całe życie.
Każde dziecko otrzymało specjalną wyprawkę czytelniczą, która zawierała książki dostosowane do ich wieku oraz zestaw materiałów wspierających rozwój czytelnictwa.
Wierzymy, że wspólnie zaszczepiliśmy w dzieciach pasję do czytania, która będzie rozwijać się wraz z nimi.