Warsztaty profilaktyczne dla uczniów i nauczycieli

Dnia 14 listopada naszą szkołę odwiedził Teatr Maska z Krakowa, który poprzez interaktywne przedstawienia poruszył bardzo ważne, ale też trudne tematy. Przedszkolaki oraz klasy 1-3 oglądali przedstawienie pt. „Na końcu świata… Przygody Misia i Kasi pirata”, które dotyczyło przyjaźni i tolerancji. Dzieci częściowo przez zabawę, wchodziły z aktorami w żywą interakcję, na koniec nie zabrakło podsumowania tematu, mianowicie, że prawdziwa przyjaźń przezwycięży wszystko.

Uczniowie klas 4-8 mieli możliwość zgłębiać trudniejszą tematykę. Przedstawienie pt. „Asekuracja życia” poruszało problem nadużywania alkoholu i dopalaczy. Ten trudny temat został przedstawiony w sposób przystępny zarówno dla uczniów klas 4, jak i starszej młodzieży szkolnej. Spektakl promował zdrowy styl życia, ale także uświadamiał o skutkach prowadzenia ryzykownych działań związanych z używkami oraz mówił o sile przyjaźni.

Monika Nowak

« of 3 »

 

Emp@tyczna Klasa – 5 edycja

W roku szkolnym 2024/2025 nasza szkoła bierze udział w Projekcie edukacyjnym „Empatyczna Klasa – 5 edycja”. Projekt skierowany jest do uczniów i ma na celu kreowanie postawy lojalności, współpracy i pomocy wśród dzieci i młodzieży. Założeniem projektu jest rozwijanie u dzieci i młodzieży umiejętności odczuwania stanów emocjonalnych innych osób oraz reagowania na dany sposób zachowania. Emp@tyczna Klasa jest także odpowiedzią na kierunki realizacji polityki oświatowej państwa ogłoszone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w roku szkolnym 2024/2025.

Pierwszego zadanie projektowe polegało na zorganizowaniu tygodnia empatii, w związku z czym oprócz rozmów o empatii na lekcjach, uczniowie klasy 4 przygotowali gazetkę o empatii oraz czytali swoim młodszym kolegom i koleżankom z grup przedszkolnych bajki o empatii. Ponadto klasy starsze oglądały film pt. „Cudowny chłopak”, który opowiada o nietolerancji, uprzedzeniach i samotności w szkolnej dżungli. „Cudowny chłopak” przekonuje, że wszyscy ludzie są: z natury dobrzy, inni niż nam się wydaje. Czasem trzeba tylko cierpliwie poczekać, aż odważą się zdjąć maskę zakładaną na potrzeby klasy, kolegów czy rodziny. Wystarczy spojrzeć na Auggiego, który z powodu nieszablonowej powierzchowności traktowany jest przez innych uczniów jak dziwadło. W rzeczywistości to przecież dzieciak jak każdy inny – rozkochany w „Gwiezdnych Wojnach” i grach wideo, niepewny siebie, spragniony towarzystwa rówieśników. Reżyser zgrabnie przeplata ze sobą sceny do śmiechu, płaczu i refleksji. W projekt będą zaangażowane wszystkie klasy.

  Monika Nowak

 

Uczniowie zdobywają sprawności Rowerzysta i Turysta w programie Mały Mistrz

W ramach programu Mały Mistrz, dedykowanego uczniom klas I-III, 31 uczniów zdobyło sprawności Rowerzysta i Turysta. Program ten ma na celu rozwijanie umiejętności jazdy na rowerze oraz podstawowych umiejętności z zakresu bezpieczeństwa podczas wycieczek.
Dzieci doskonaliły swoje umiejętności jazdy, ucząc się ruszania z miejsca oraz jazdy na rowerze. Dodatkowo uczniowie ćwiczyli jazdę slalomem, co pozwoliło im na lepsze opanowanie techniki i koordynacji.
Uczniowie brali również udział w wycieczkach, podczas których poznawali zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas rajdów pieszych i rowerowych. Uczyli się także podstaw orientacji w terenie, co jest nieocenioną umiejętnością podczas każdej wyprawy.
Po zdobyciu sprawności Rowerzysta i Turysta, uczniowie będą mieli okazję zdobywać kolejne sprawności, co z pewnością przyczyni się do ich wszechstronnego rozwoju i przygotowania do bezpiecznego poruszania się w różnych warunkach.
« of 3 »

Kocham Cię, Polsko

Pod takim hasłem w piątek, 8 listopada, w naszej szkole odbyła się uroczystość poświęcona 106 rocznicy odzyskania niepodległości. Na szkolnej scenie wystąpili wszyscy uczniowie klas 4,5 i 6. Recytowali piękne teksty, przypomnieli historię tego wydarzenia. Program uświetniły swoją grą na skrzypcach, akordeonie i keyboardzie starsze uczennice – Paulina Moś, Sylwia Waksmańska i Lena Sarna, którym towarzyszył Paweł Findura. Nastroju dodały także pieśni patriotyczne wykonane przez Paulinę Moś, Lenę Sarnę, trio – Esterę Ustupską-Zakręcką, Katarzynę Turkot i Wiktorię Koral. Poza tym zaprezentował się duet Natalia Gawron i Nadia Gronka, a także Jan Pawlica i Antonina Sarna.

Wprowadzeni w podniosły nastrój, mogliśmy się zadumać o losach naszej Ojczyzny.

Julia Miśkowicz

No Images found.

 

Małopolski Konkurs Recytatorski „Spotkanie ze słowem pięknym i prawdziwym”

Z przyjemnością informuję, że nasze dwie uczennice, Lena Sarna i Amelia Wyrostek, obie z klasy 7, zostały finalistkami powiatowego  etapu  Małopolskiego Konkursu Recytatorskiego „Spotkanie ze słowem pięknym i prawdziwym”, który odbył się 6 listopada w Mszanie Dolnej. Uczennice zakwalifikowały się do etapu wojewódzkiego w Krakowie recytując po dwa wybrane wiersze Kornela Makuszyńskiego i Wandy Chotomskiej. Za piękne przygotowanie dziękuję i gratuluje Rodzicom dziewcząt, ale przede wszystkim im samym. W tym miejscu dziękuję także Pani Ewelinie Sarnie za transport na konkurs.

Dla Amelii Wyrostek to kolejny sukces recytatorski. Przypomnę, że podczas Sabałowych Bajań w Bukowinie w lipcu tego roku zdobyła II miejsce w kategorii dziecięcej gadki. Także i tu widać ogromną pracę Rodziców i Uczennicy. Do obejrzenia tu:

https://www.facebook.com/Trybsz/videos/994905995537835/

Bardzo gratuluję i życzę kolejnych sukcesów!

Julia Miśkowicz

No Images found.

Gminny Konkurs Pieśni Patriotycznych

7 listopada Szkoła w Łapszance gościła uczestników Gminnego Konkursu Pieśni Patriotycznych pod honorowym patronatem Wójta Gminy Łapsze Niżne. Wzięli w nim udział również nasi uczniowie. Decyzją Jury konkursu:

wyróżnienia otrzymali:

  • klasa 0 w kategorii przedszkole i klasy 0,
  • Estera Ustupska – Zakręcka w kategorii klas I-IV
  • Wiktoria Koral w kategorii klas V-VIII

oraz:

  • III miejsce Katarzyna Turkot w kategorii klas I-IV
  • III miejsce Lena Sarna w kategorii klas V-VIII

Serdecznie gratulujemy!

« of 2 »

Wycieczka na Sokolicę

6 listopada klasa 6 uczestniczyła w zajęciach „Będę właścicielem lasu” zorganizowanych przez PPN. Podczas wędrówki na Sokolicę przewodnik PPN zapoznał uczniów z wieloma zagadnieniami związanymi z budową lasu, gatunkami roślin i zwierząt tego ekosystemu oraz ochroną przyrody w Pienińskim PN. Piękna pogoda, trasa wycieczki i prowadzący zajęcia sprawiły, że była to wyjątkowo udana wycieczka i miejmy nadzieję efektywna lekcja biologii i geografii.

No Images found.

CZYTAM Z KLASĄ  międzynarodowy projekt edukacyjny

Uczniowie klasy 2 biorą udział w międzynarodowym projekcie edukacyjnym „Czytam z klasą – Świat Pełen Emocji”.

Celem projektu jest:

– rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej,
-rozwijanie aktywności czytelniczej,
– doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,
– zachęcanie rodziców do czytania dzieciom,
– pogłębianie wiedzy na temat radzenia sobie z emocjami,
– kształtowanie u uczniów postaw empatii i samoakceptacji,
– integracja zespołu klasowego,
– współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych.

Uczniowie zrealizowali zadania z modułu I, który przeniósł ich w świat radości i szczęścia:

– zapoznali się z treścią lektury „Cukierku, ty łobuzie”, której autorem jest Waldemar Cichoń,

– wykonali zadania w lekturniku,

– stworzyli trójwymiarowe modele wybranych scen z lektury,

– przynieśli przedmioty nawiązujące do treści przeczytanej książki,

– w grupach wykonali grę planszową i grali w nią mając przy tym mnóstwo zabawy i radości.

« of 3 »

 

Rodzice czytają dzieciom

W naszym oddziale przedszkolnym odbyło się wyjątkowe wydarzenie – tata Leona, pan Łukasz, odwiedził nas, aby wspólnie z dziećmi zanurzyć się w świat książek. To spotkanie miało na celu rozwijanie czytelnictwa oraz budowanie pozytywnych nawyków związanych z literaturą wśród najmłodszych.

Pan Łukasz przybył z torbą pełną kolorowych książek, które natychmiast przyciągnęły uwagę przedszkolaków. Z entuzjazmem opowiadał dzieciom o swoich ulubionych historiach, a także zachęcał je do dzielenia się swoimi książkowymi przygodami. Dzieci z uwagą słuchały, a ich wyobraźnia rozkwitała podczas opowieści o dzielnych strażakach, tajemniczych zwierzętach i magicznych krainach.

Wspólne czytanie było nie tylko czasem na relaks, ale także wspaniałą okazją do rozwijania umiejętności językowych oraz wyobraźni. Po każdym przeczytanym fragmencie nasz gość zadawał dzieciom pytania, zachęcając je do aktywnego uczestnictwa i refleksji nad treścią. Uczestnictwo w dyskusji sprawiło, że dzieci poczuły się ważne i zaangażowane.

Mamy nadzieję, że wkrótce znów gościmy kolejnych rodziców, którzy podzielą się swoimi ulubionymi książkami i historiami!