Archiwum miesiąca: czerwiec 2021

EKRANY i TABLETY SPOSOBEM NA NAUKĘ INACZEJ

Nasza szkoła jeszcze przed nowym rokiem szkolnym 2020/2021 uzyskała dofinasowanie na zakup wyposażenia w pomoce dydaktyczne do nauki  przedmiotów przyrodniczych w ramach programu MEN na lata 2018-2020. Dzięki takiemu wsparciu finansowemu skorzystano z oferty „Laboratoria cyfrowe Einstein™” i   zakupiono 3 ekrany interaktywne, które znalazły swoje miejsce w salach: matematyczno-przyrodniczej, językowej i komputerowej oraz 12 tabletów.

Ekrany to monitory interaktywne model Avtek TouchScreen 6 Lite z systemem operacyjnym opartym na Android 8.0, z przekątną ekranu 65‘’i rozdzielczością 4K. Na takim ekranie, który z powodzeniem może zastąpić tradycyjną tablicę można specjalnym pisakiem lub dosłownie palcem pisać, rysować, tworzyć wykresy,  korzystać z  internetu czy prezentować filmy. Ekrany umożliwiają podłączenie różnych urządzeń za pomocą kabla jak i bezprzewodowo dzięki systemowi Android. Pojawiły się nowe możliwości na ciekawsze  prowadzenie lekcji. Ekrany bardzo przydały się podczas prowadzenia lekcji online np. umożliwiając uczniom zdalnie korzystanie z notatek pisanych przez nauczyciela na tablicy. Oczywiście z pełni ich możliwości wykorzystuje się w nauce stacjonarnej.

Tablet+3 to urządzenie z Androidem, posiada 10 wbudowanych czujników. Umożliwia jednoczesne podłączenie nawet 8 specjalnych czujników zewnętrznych – dla potrzeb naszej szkoły zakupiono takich czujników kilka. W skrócie taki tablet to urządzenie z Androidem z wbudowanym laboratorium naukowym. Z jego pomocą i dodatkowymi czujnikami można wykonywać precyzyjnie wiele doświadczeń przyrodniczych, opracowywać dane i analizować je. Możliwości poznawania tajemnic przyrody stają się większe – możliwości techniki i takich pomocy naukowych pokazują naukę w zupełnie nowym świetle. Bonusem  zakupionych pomocy są gotowe scenariusze zajęć, które w formie przewodnika przedstawiają konkretne doświadczenia. Dziś technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) umożliwiają prowadzenie lekcji w zupełnie nowy,  inspirujący sposób. Po prostu świat pędzi do przodu, a za nim powinna nadążać  szkoła, która w ten świat wprowadza.

Spacer po Trybszu

W poniedziałek 22 czerwca uczniowie klas 4-8 mieli okazję przypomnieć sobie sporo wiadomości związanych z kilkoma ciekawymi miejscami w Trybszu. Ok. 9.00 wyruszyliśmy na spacer, podczas którego uczniowie w grupach pracowali nad różnymi zadaniami. Pierwszym celem naszej wędrówki był stary XVI-wieczny kościółek. Mieliśmy możliwość, aby wejść do środka i po raz kolejny podziwiać jej wnętrze z późnobarokową polichromią z 1647 r., przedstawiającą wyobrażenia świętych. Kolejnym punktem programu był cmentarz, gdzie znajduje się m.in. rzeźba Piety, po czym udaliśmy się do urokliwej groty Maryjnej, znajdującej się w przy kościele. Na końcu poszliśmy do kapliczki św. Trójcy, skąd już bardzo blisko do szkoły, gdzie zakończyliśmy nasz spacer.

« z 2 »

Z okazji Dnia Ojca
składamy najserdeczniejsze życzenia
zdrowia, szczęścia, sukcesów zawodowych i osobistych
oraz radości ze swoich pociech.
Niech będą one dla Was zawsze powodem do dumy
i ogromnym wsparciem.
Zachęcamy do posłuchania, co do powiedzenia na temat swoich Tatusiów mają zerówkowicze i przedszkolaki.

Konkurs Czytelniczo-Plastyczny „Góralskie cytanie” Gwarowych Tekstów Literatury Regionalnej Podhala, Orawy, Spisza i Ziemi Zagórzańskiej

W bieżącym roku szkolnym, w związku z sytuacją epidemiologiczną, Konkurs Czytelniczy przeprowadzony był zdalnie.

Uczniowie z naszej szkoły brali w nim tradycyjnie udział. Do finału zakwalifikowali się:

• w kategorii klas I-III Lena Sarna i Amelia Wyrostek z klasy 3
  • w kategorii klas IV –VI Marcel Miśkowicz z klasy V i Laura Wyrostek z klasy VI;
  • kategorii klas VII – VIII- Emilia Sarna i Olivia Gronka z klasy VIII.

Decyzją Jury Laura Wyrostek zajęła I miejsce w swojej kategorii.

W części plastycznej konkursu wzięły udział 3 osoby.

• II miejsce uzyskała Laura Wyrostek z kl. VI
  • wyróżnienie – Karolina Rabiańska z kl. VI

Serdecznie gratulujemy!

W Małpim Gaju

22.06.2021 r. dzieci z oddziałów przedszkolnych pod opieką p. Małgorzaty Nowak, p. Małgorzaty Molitorys – Sperki i p. Marii Rabiańskiej wybrały się na wycieczkę do Nowego Targu, by spędzić czas w sali zabaw „Małpi Gaj”. Na miejscu dzieci czekała moc atrakcji. Czas w centrum zabaw bardzo szybko minął, a dzieci zadowolone, zmęczone, ale również pełne wrażeń wróciły do przedszkola.

Wycieczka do wioski indiańskiej

18.06.2021 uczniowie naszej szkoły klasy I-III byli na wycieczce w wiosce indiańskiej w Kacwinie.

Wyjechaliśmy busem od szkoły o godzinie 8:00 na ul. Potok w Łapszach Niżnych. Następnie pieszo przeszliśmy ścieżką rowerową do wioski indiańskiej, gdzie odbyły się zajęcia (opowieści o Indianach, strzelanie z łuku i kuszy, polowanie na niedźwiedzia i inne atrakcje). O godzinie 11:30 tą samą ścieżką  przeszliśmy do Kacwina gdzie czekał na nas bus. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do szkoły.

« z 9 »

Piknik przedszkolaków

Kiedy dni stają się dłuższe i cieplejsze wszyscy nabieramy ochoty na spędzanie czasu na świeżym powietrzu. Tak też zrobiliśmy. W czwartek 17.06.2021r. udaliśmy się na wycieczkę na łąkę, gdzie rozłożyliśmy koce, wyciągnęliśmy przekąski i rozkoszowaliśmy się pięknym, słonecznym dniem. Dzieci chętnie uczestniczyły w różnych zabawach ruchowych, zrywały kwiaty, biegały, cieszyły się spokojem i swoim towarzystwem. Na koniec starannie po sobie posprzątaliśmy. Myślę, że te kilka godzin spędzonych na świeżym powietrzu sprawiło dzieciom wiele radości.

« z 2 »

Wycieczka do Jump Planet w Nowym Targ

16 czerwca uczniowie klasy 4 i 5 wraz z opiekunami pojechali na wycieczkę do nowotarskiego parku trampolin Jump Planet.
Dzięki temu wyjazdowi mogliśmy spędzić trochę czasu razem. Co więcej był to czas dużej aktywności ruchowej, co stanowi znakomitą przeciwwagę dla wielotygodniowego siedzenia przy komputerze czy telefonie komórkowym i jest wręcz koniecznością. Przy okazji uświadomiliśmy sobie, iż skoki na trampolinie to nie tylko wspaniała zabawa, ale również doskonałe ćwiczenie dla mięśni nóg. Ta coraz bardziej popularna forma aktywności fizycznej dostarczyła nam niezapomnianych wrażeń. Po rozgrzewce pod okiem instruktora mogliśmy skorzystać z tamtejszych atrakcji, m.in. trampolin sportowych czy basenu wypełnionego gąbkami. Nasi uczniowie wykazali się przy tym dużą zwinnością, gibkością i umiejętnościami akrobatycznymi. Brawo! Dwie godziny świetnej zabawy upłynęły nam niepostrzeżenie. Trochę zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy szczęśliwie do Trybsza. Niektórzy już planują kolejny wyjazd do Jump Planet.

Wycieczka do KRYNICY i GRYBOWA

Uczniowie z klas VI – VIII pod opieką p. Bożeny Niemiec i p. Julii Miśkowicz 16 czerwca uczestniczyli w wycieczce do Krynicy i Grybowa. Główną atrakcją podczas wyprawy była wieża widokowa. Uczniowie odbyli wędrówkę ścieżką w koronach drzew, a także podziwiali panoramę okolicy z wieży widokowej o wysokości 49,5 m (budowlę można porównać z 17 – metrowym wieżowcem). Następnie przejechali  do Grybowa, aby zwiedzić Zamek Stara Baśń. Spotkanie z Kasztelanem Zamku Stara Baśń, człowiekiem, dla którego nie ma rzeczy niemożliwych wprowadziło  turystów w inny wymiar wyobraźni, w świat snów, legend, historii i magii, w miejsce w którym echa z pradawnych czasów dźwięczą do dziś… Zwiedzanie przez zabawę, różnego rodzaju gry i zabawy średniowieczne typu: strzelanie z łuku, turniej kopistów na koniach (na szynach) itp. sprawił, że było mnóstwo śmiechu. Wszyscy wrócili z wycieczki zadowoleni, zwłaszcza, że dopisała pogoda, pozostały kolorowe zdjęcia i miłe wspomnienia.