EKRANY i TABLETY SPOSOBEM NA NAUKĘ INACZEJ

Nasza szkoła jeszcze przed nowym rokiem szkolnym 2020/2021 uzyskała dofinasowanie na zakup wyposażenia w pomoce dydaktyczne do nauki  przedmiotów przyrodniczych w ramach programu MEN na lata 2018-2020. Dzięki takiemu wsparciu finansowemu skorzystano z oferty „Laboratoria cyfrowe Einstein™” i   zakupiono 3 ekrany interaktywne, które znalazły swoje miejsce w salach: matematyczno-przyrodniczej, językowej i komputerowej oraz 12 tabletów.

Ekrany to monitory interaktywne model Avtek TouchScreen 6 Lite z systemem operacyjnym opartym na Android 8.0, z przekątną ekranu 65‘’i rozdzielczością 4K. Na takim ekranie, który z powodzeniem może zastąpić tradycyjną tablicę można specjalnym pisakiem lub dosłownie palcem pisać, rysować, tworzyć wykresy,  korzystać z  internetu czy prezentować filmy. Ekrany umożliwiają podłączenie różnych urządzeń za pomocą kabla jak i bezprzewodowo dzięki systemowi Android. Pojawiły się nowe możliwości na ciekawsze  prowadzenie lekcji. Ekrany bardzo przydały się podczas prowadzenia lekcji online np. umożliwiając uczniom zdalnie korzystanie z notatek pisanych przez nauczyciela na tablicy. Oczywiście z pełni ich możliwości wykorzystuje się w nauce stacjonarnej.

Tablet+3 to urządzenie z Androidem, posiada 10 wbudowanych czujników. Umożliwia jednoczesne podłączenie nawet 8 specjalnych czujników zewnętrznych – dla potrzeb naszej szkoły zakupiono takich czujników kilka. W skrócie taki tablet to urządzenie z Androidem z wbudowanym laboratorium naukowym. Z jego pomocą i dodatkowymi czujnikami można wykonywać precyzyjnie wiele doświadczeń przyrodniczych, opracowywać dane i analizować je. Możliwości poznawania tajemnic przyrody stają się większe – możliwości techniki i takich pomocy naukowych pokazują naukę w zupełnie nowym świetle. Bonusem  zakupionych pomocy są gotowe scenariusze zajęć, które w formie przewodnika przedstawiają konkretne doświadczenia. Dziś technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) umożliwiają prowadzenie lekcji w zupełnie nowy,  inspirujący sposób. Po prostu świat pędzi do przodu, a za nim powinna nadążać  szkoła, która w ten świat wprowadza.

« z 3 »