Archiwum dnia: 26 września 2022

DZIEŃ KROPKI CZYLI KAŻDY MA TALENT LUB SUPERMOC

Obchody Międzynarodowego Dnia Kropki były 9 dni temu. W 2022 roku obchody Międzynarodowego Dnia Kropki przypadły na 15 września (czwartek).To międzynarodowe święto kreatywności jest obchodzone od 2008 roku. Dlaczego powstało i do czego się odnosi? Jest związane z pewną książką dla dzieci.W 2003 roku została wydana książka dla dzieci pod tytułem „The Dot” („Kropka”), której autorem jest Peter H. Reynolds. Książka opowiada historię małej Vashti, która dzięki małej kropce i świetnej nauczycielce plastyki uwierzyła w siebie. W naszej szkole po raz pierwszy obchodziliśmy to święto – wszyscy członkowie społeczności szkolnej- uczniowie i nauczyciele stworzyli Drzewo Talentów i Supermocy, a w kolejne dni chętni uczniowie zmagali się z kropkowymi zadaniami matematycznymi. Ponadto każda klasa obejrzała filmik o Vashti, a także wykonywała rozmaite aktywności, zgodnie z planem wychowawcy.
Każdy mógł się przekonać o swojej kreatywności i talentach, a tych nie brakuje – począwszy od szybkiego czytania, poprzez taniec, teatr, do sportu i umiejętności organizacyjnych. Mamy nadzieję, że rozwiną się one jeszcze bardziej, a i na nowe mamy chrapkę.

Julia Miśkowicz

« z 3 »

KAŻDE DZIECKO JEST ZDOLNE

Zakończył się projekt „Każde dziecko jest zdolne” realizowany we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Trwał od końca sierpnia do końca czerwca ubiegłego roku szkolnego. Celem projektu było: budowanie świadomości swoich mocnych i słabych stron i poczucia własnej wartości, rozwijanie kompetencji społecznych,  rozwijanie kreatywności i umiejętności twórczego rozwiązywania problemów, rozwijanie umiejętności uczenia się, kształtowanie postawy przedsiębiorczej.

W ramach projektu liderzy w dwóch grupach wiekowych – kl. I-III i IV-VIII przeprowadzili 32 godzinny cykl zajęć warsztatowych. Podczas zajęć uczniowie identyfikowali swoje słabe i mocne strony, uczyli się, jak tworzyć relacje z innymi, jak pracować w grupie. Poznali techniki skutecznego uczenia się i planowania przyszłości. Treści te poznawali poprzez karty pracy, wykonywanie w grupie zadań. Uczniom  podobała się współpraca, rozumowanie, spotkania z innymi, grupowe projekty.  Było dużo zabawy i śmiechu, ale przy tym nauki i poznawania nowości.

W czasie jego trwania, oprócz zajęć, uczniowie mieli możliwość dwukrotnego spotkania indywidualnego z psychologiem. Wsparcie zostało także skierowane do rodziców i miało formę warsztatów nastawionych na uświadomienie roli rodziny we wspieraniu zainteresowań i uzdolnień oraz w budowaniu aspiracji edukacyjnych na miarę predyspozycji i możliwości i indywidualnych spotkań.

Na zakończenie projektu uczniowie wzięli udział w konkursie plastycznym „Mój sukces w przyszłości”. Każde dziecko biorące udział w projekcie otrzymało na zakończenie dyplom uczestnictwa.