Wycieczka edukacyjna z Pienińskim Parkiem Narodowym.

1 grudnia kl. 6 miała okazję po raz kolejny spotkać się z miłym Panem, pracownikiem PPN, który poprowadził zajęcia w formie wycieczki na trasie Sromowce Niżne- Krościenko.

Pogoda dopisywała, więc rozpoczęliśmy program od Wąwozu Szopczańskiego, którego trasa prowadzi pomiędzy wysokimi skałami. Kolejny etap to las, gdzie szlak staje się dosyć stromy – należy pokonać kilkadziesiąt leśnych stopni, ale wszyscy daliśmy radę, choć momentami nie było łatwo. Dotarliśmy do Przełęczy Szopka lub Chwała Bogu (jako okrzyk ulgi po wyczerpującym podejściu) i stamtąd już z górki do Krościenka. Po drodze z zainteresowaniem słuchaliśmy opowiadań naszego przewodnika, oglądaliśmy z bliska i z daleka okazy fauny i flory Pienin. Także wyrażaliśmy zachwyt przepięknymi górskimi krajobrazami w bajkowej, zimowej szacie, panującą ciszą i spokojem. W siedzibie PPN w Krościenku obejrzeliśmy wystawę związaną z Pieninami i okolicą. Troszkę zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do domu.