WYCIECZKA KLASY 8 DO WROCŁAWIA

W dniach 12 – 14 czerwca uczniowie klasy 8 mieli okazję zobaczyć najważniejsze miejsca pięknego Wrocławia. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od urokliwego i wspaniałego Rynku Wrocławskiego. To pulsujące energią centrum europejskiej metropolii jest pełne zabytków i ciekawych miejsc z licznymi kamienicami, w tym popularnymi Jaś i Małgosia. Widzieliśmy też Ostrów Tumski, czyli najstarszą zabytkową część miasta, gdzie notabene znajduje się Dom Notre Dame – nasze miejsce noclegowe. Najstarszymi budowlami na Ostrowie Tumskim są: późnoromański kościół pw. św. Idziego z początków XIII wieku oraz kościół pw. św. Marcina oraz oczywiście przepiękna gotycka Katedra pw. św. Jana Chrzciciela, której nie można pominąć zwiedzając Wrocław.

Jedną z głównych atrakcji naszej wycieczki była wizyta w ZOO Wrocław, czyli w największym ogrodzie zoologicznym w Polsce. Żyje tu ponad 12 tysięcy zwierząt reprezentujących 1100 gatunków – większość z nich jest na wyginięciu. W ZOO spędziliśmy ponad 3 godziny, a jeszcze nie zdołaliśmy zobaczyć wszystkiego. Niedaleko Ogrodu Zoologicznego na skraju Parku Szczytnickiego, otoczona historyczną wrocławską Pergolą znajduje się Multimedialna Fontanna. Mieliśmy możliwość podziwiać jeden z pokazów tej fontanny. Pokazy odbywają się tutaj codziennie o każdej pełnej godzinie. W tym dniu świeżego powietrza i pięknych widoków nie brakowało. Po południu zwiedziliśmy przepiękny Ogród Japoński, który został zaaranżowany zgodnie z regułami projektowania tradycyjnych orientalnych ogrodów. Przyciąga architekturą, aranżacją i rzadką roślinnością. Kolekcja roślin w Ogrodzie Japońskim składa się z około 200 gatunków drzew, krzewów i kwiatów. Odrębnym systemem, ale nie mniej widowiskowym jest układ strumieni, kaskad i stawów. Pobyt w tym ogrodzie był przyjemnością i dał nam chwilę wytchnienia.

Ze spokojnego miejsca, jakim jest Ogród Japoński przemieściliśmy się znowu pieszo do tętniącego życiem centrum, by po pokonaniu ok. 240 schodów wspiąć się na słynny Mostek Pokutnic. Jest to kładka łącząca wieże kościoła św. Marii Magdaleny. Znajduje się na wysokości 45 m. To jeden z najciekawszych punktów widokowych we Wrocławiu. Z mostka Pokutnic widać fragment Rynku, wieżę Ratusza i kościoła św. Elżbiety, a w oddali Ostrów Tumski, kominy ciepłowni i most Rędziński. Później jeszcze trochę spaceru po Rynku i … już był wieczór. Przy zwiedzaniu Wrocławia co rusz natykaliśmy się na małe krasnale, które są symbolem tego miasta. Znajdziemy ich tam mnóstwo. Nawet wrocławianie nie potrafią zliczyć ile ich obecnie jest, szacuje się, że ponad 400.

Kolejny i ostatni już dzień wycieczki był niemniej ciekawy. Niesamowite wrażenie zrobiła na nas słynna Panorama Racławicka. Ma ona długość 114 metrów i wysokość 15 metrów. Przez połączenie malowidła i elementów scenografii uzyskano efekt iluzji, czyli dodatkowej perspektywy. Obraz przedstawia zwycięską bitwę Polaków z Rosjanami pod Racławicami w kwietniu 1794 roku. Ostatnim zaplanowanym punktem naszego zwiedzania Wrocławia był imponujący Ogród Botaniczny, gdzie można podziwiać prawie 12 tysięcy roślin. Na koniec jeszcze mały spacerek po Wrocławiu i trzeba było zbierać się w podróż powrotną do domu. Bezpiecznie i w świetnych nastrojach wróciliśmy wieczorem do Trybsza.