Matematyka pustej klasy – stacje zadaniowe!

Matematyka może „wciągnąć” w obliczenia! Uczniowie z  klasy 4-7 skorzystali z pięknej pogody i rozwiązywali zadania na świeżym powietrzu – pracowali metodą stacji zadaniowych.  Dzięki tej formie zajęć uczniowie mogli wyjść z ławek i rozwiązywać zadania w nieco innych warunkach. Na placu zabaw zostało umieszczonych 18 stacji z zadaniami. Uczniowie zostali podzieleni na grupy. Każda grupa zaczęła od innej stacji początkowej. Poprawna odpowiedź prowadziła ich do kolejnej stacji, a ostatnia do ukrytego w sejfie skarbu. Metoda ta, ze względu na swój charakter, nie tylko uatrakcyjniła lekcję matematyki, ale przede wszystkim zaangażowała wszystkich uczniów. Utrwalenie wiedzy w formie bieganej dało możliwość nie tylko do doskonalenia swoich umiejętności matematycznych bez presji i stresu, ale także była to dobra okazja do nauki poprzez zabawę, co dało ogrom pozytywnych emocji.
Udało nam się w ten sposób zrealizować kolejne zadanie z ogólnopolskiego projektu edukacyjnego (Nie)zwykła matematyka 🙂
                                                                                                                  
                                                                                                                                        Bożena Niemiec
« z 8 »