Matematyka w Walentynki może być pełna kreatywności, logiki i artystycznych wyzwań! Warto pokazywać uczniom jej piękno!
Oto kilka zadań które udało nam się zrealizować na łączonej lekcji w klasach 7-8 na „matematyczne Walentynki”!
Serce w układzie współrzędnych – uczniowie rysowali serca na papierze w kratkę, kartezjańskim i symetrię, następnie obliczali pola i obwody narysowanych figur!
Tangramowe serce – uczniowie najpierw rysowali, a potem układali serca z pociętych kawałków. Uczniów mogli również sprawdzić, jakie inne figury mogą powstać z tych samych elementów.
Serca z działaniami – w walentynkowych sercach nie mogło zabraknąć działań na ułamkach, procentach czy liczbach całkowitych. Uczniowie wykonywali obliczenia i dopasowywali wyniki w taki sposób, aby powstało serce. Połączyliśmy w ten sposób matematykę z zabawą!
Matematyczne zagadki i wyzwania.
Chmura słów matematycznych – tworzyliśmy serca z matematycznych pojęć, aby pokazać, że liczby, symetria i logika też mogą być piękne!
Walentynki to doskonały moment, by pokazać uczniom, że matematyka może być kreatywna, artystyczna i pełna emocji! Cieszę się, że moi uczniowie zawsze są chętni do podejmowania kolejnych, nowych wyzwań! W matematyce można się zakochać!
Bożena Niemiec