„Kreatywna Matematyka” Ogólnopolski Projekt Edukacyjny

Uczniowie wykonali kolejne zadania realizowane w ramach matematycznego projektu. Zakończyli moduł 4 „ Matematyka na wesoło” oraz moduł 5 „Sensoryczna matematyka”. Dzieci miały możliwość stworzyć własną grę w oparciu o dotychczasową wiedzę matematyczną, rozwijały umiejętność dostosowania się do ustalonych reguł i zasad, angażowały wszystkie zmysły do nauki matematyki i wykonywały ćwiczenia z zakresu integracji sensorycznej.

« z 2 »

Dzień Kota w przedszkolu

Kot perski, syjamski, dachowiec, lew, gepard lub pantera.. 17 lutego swój dzień mają nieustraszone, cudownie egoistyczne i dziwne zwierzęta – koty. Chętne dzieci z młodszej grupy przedszkolnej upodobniły się do czworonożnych przyjaciół, poprzez wymalowanie na swoich twarzach pięknych nosków, wąsów i założenie typowych dla kotków uszu. Dzieci oglądały książki o tych tajemniczych zwierzętach, zarówno tych domowych jak i dziko żyjących, zapoznały się z kocimi obyczajami oraz sposobem pielęgnacji i opieki jakiej wymagają. Podczas zajęć odbyły też wesołe „kocie zabawy” przy znanych piosenkach np. „Uciekaj myszko”, „Wlazł kotek na płotek” oraz zabawy z włóczką, czy zagadki „Z jakiej bajki pochodzą te koty?”. Udało się nam obejrzeć znaną bajkę „Kot w butach” oraz zrobić piękne prace plastyczne przy okazji rozwijając empatię, uwrażliwiając dzieci na potrzeby zwierząt. Do naszej zabawy dołączyła także klasa 2 wykonując piękne prac plastyczne na zajęciach kreatywnych.

M. Nowak

« z 5 »

14 lutego 2025r. na niedzickim zamku kolejny raz wybrzmiała bogata kultura spiska, w której wzięliśmy udział.

Wszyscy uczestnicy naszej szkoły na swój sposób zaznaczyli swoją obecność.

Oto wyniki zmagań naszych uczniów:

Konkurs gawędziarzy:

I miejsce: Lena Sarna kl.7

                 Patrycja Moś kl.3

II miejsce: Paweł Findura kl.6

                  Wiktoria Koral kl.5

III miejsce: Wojciech Miśkowicz kl.5

Wyróżnienie: Nikola Husi kl.8

 Konkurs śpiewaków:

Wyróżnienie: Jan Pawlica kl.5

                        Katarzyna Turkot kl.4

                        Antonina Sarna kl.3

 Konkurs skrzypków:

II miejsce: Paulina Moś kl.8

W tym roku na Sabałowe Bajania do Bukowiny Tatrzańskiej  pojadą zdobywczynie I miejsca w konkursie gawędziarzy.

Podziękowania należą się Uczennicom i Uczniom, którzy chcieli reprezentować naszą szkołę, Rodzicom za przygotowanie do występów swoim dzieciom strojów spiskich odmiany trybskiej.

 

Trybskie Dzieci pojadą z zespołem Śfabelki na festiwal do Rabki

W ostatnią sobotę 15 lutego Trybskie Dzieci zaprezentowały się podczas XXXV Zwyków Spiskich i zdobyły II miejsce w kategorii dziecięcej.
Komisja doceniła bardzo dobrą technikę wykonanych tańców spiskich w tradycyjnej formie, którą dzieci będą miały okazję zaprezentować podczas 48 Karpackiego Festiwalu w Rabce.
Dziękujemy bardzo rodzicom za posyłanie dzieci na próby i piękne przygotowanie strojów do występu.
Komisja konkursowa wyraziła nadzieję, że strój spiski odmiany trybskiej prezentowany przez zespół pozostanie w Trybszu już na stałe. I to nie tylko podczas imprez szkolnych.
W tym roku zespół świętuje 21 rocznicę działalności pod kierownictwem Anny Stronczek.

« z 2 »

,,Śfabelki’’ najlepsze na XXXV Zwykach Spiskich

Z ogromną radością informujemy, że nasz dziecięcy zespół regionalny Śfabelki zwyciężył podczas XXXV Zwyków Spiskich w kategorii obrzędy prezentowane przez dzieci.
Śfabelki pokonały 12 dziecięcych zespołów regionalnych z terenu Spisza prezentując program ,,Zamiotanie drogi w Trybsiu’’
Zwycięstwo dało grupie przepustkę na 48 Karpacki Festiwal Dziecięcych Zespołów Regionalnych, który odbędzie się 14 czerwca 2025r. w Rabce. Ponadto grupa otrzymała nagrodę specjalną od Skarbów Gór w postaci sesji zdjęciowej dla zespołu.

Zespół został założony przez Dyrektora  Szkoły p. Annę Stronczek początkiem września 2024r.
z okazji jubileuszu 20-lecia jej pracy z Zespołem Trybskie Dzieci.
W skład zespołu wchodzą dzieci z klasy II i III. W tym roku szkolnym wspólnie z instruktorką realizują projekt edukacyjny „O szkole, która przywracała do wsi korzenie”. Uczą się gier, zabaw
i tańców spiskich oraz poznają zanikające zwyczaje i obrzędy.

Dla Śfabelek był to pierwszy występ poza Trybszem, stąd zwycięstwo w Zwykach Spiskich
tym bardziej uważamy za ogromny sukces grupy.

Nowe stroje spiskie i wiganki dla Trybskich Dzieci i Śfabelek

Z ogromną radością informuję, że garderoba zespołu Trybskie Dzieci powiększyła się
o piękne stroje spiskie odmiany trybskiej. Wszyscy chłopcy otrzymali nowe koszule na występy, a dziewczynki potrzebne koszule, fartuchy i spodki.
Również dla zespołu Śfabelki zostało uszytych 14 wiganek tj. ubrań, które dzieci zakładały na co dzień podczas pracy.

Uszyciem zajęła się nasza dyżurna krawcowa pani Renata Turkot, której bardzo dziękuję
za ogrom pracy, zaangażowanie i poświęcony czas. Część strojów została uszyta społecznie przez Panią Renatę, więc tym bardziej dziękuję za wielkie serce!

Dziękuję rodzicom, którzy pięknie przygotowują stroje do występów i nadzorują, by regularnie dzieci chodziły na próby.
Dziękuję wszystkim naszym przyjaciołom za wszelkie wsparcie, a w szczególności za każde dobre słowo i życzliwość.

A najmocniej dziękuję Trybskim Dzieciom i Śfabelkom, za to, że z wielkim zaangażowaniem wykonują powierzone przeze mnie zadania. Pięknie tańczą, śpiewają. Praca z Wami to prawdziwa przyjemność!

                                                                                                                         Anna Stronczek

 

 

Walentynki na matematyce – miłość do geometrii, logiki i nieskończoności!  

Matematyka w Walentynki może być pełna kreatywności, logiki i artystycznych wyzwań! Warto pokazywać uczniom jej piękno!

Oto kilka zadań które udało nam się zrealizować na łączonej lekcji w klasach 7-8 na „matematyczne Walentynki”!

Serce w układzie współrzędnych – uczniowie rysowali serca na papierze w kratkę, kartezjańskim i symetrię, następnie obliczali pola i obwody narysowanych figur!

Tangramowe serce – uczniowie najpierw rysowali, a potem układali serca z pociętych kawałków. Uczniów mogli również sprawdzić, jakie inne figury mogą powstać z tych samych elementów.

Serca z działaniami – w walentynkowych sercach nie mogło zabraknąć działań na ułamkach, procentach czy liczbach całkowitych. Uczniowie wykonywali obliczenia i dopasowywali wyniki w taki sposób, aby powstało serce. Połączyliśmy w ten sposób matematykę z zabawą!

Matematyczne zagadki i wyzwania.

Chmura słów matematycznych – tworzyliśmy serca z matematycznych pojęć, aby pokazać, że liczby, symetria i logika też mogą być piękne!

Walentynki to doskonały moment, by pokazać uczniom, że matematyka może być kreatywna, artystyczna i pełna emocji! Cieszę się, że moi uczniowie zawsze są chętni do podejmowania kolejnych, nowych wyzwań! W matematyce można się zakochać!

Bożena Niemiec

Sensoryczne Walentynki w przedszkolu

Zabawy sensoryczne są niezwykle istotne w rozwoju dziecka, ponieważ stymulują i rozwijają wszystkie zmysły. Często są określane jaki odkrywanie świata przez zmysły. Te aktywności pomagają w kształtowaniu zdolności poznawczych, rozwijaniu umiejętności motorycznych oraz emocjonalnych. Poprzez różnorodne bodźce zmysłowe dzieci uczą się lepiej koncentrować, radzić sobie z wyzwaniami i rozwijać swoją wyobraźnię. Święto zakochanych stało się świetnym pretekstem do tego typu aktywności. Najmłodsza grupa przedszkolna utrwalała znajomość podstawowych zmysłów, pracowała na różnego typu materiałach, fakturach, odczuwała zapachy i różne bodźce. Ponadto dzieci usprawniały motorykę małą, rozwijały koordynację wzrokowo-ruchową oraz koncentrację. Na koniec wykonaliśmy piękne sensoryczne serca, którymi później dzieci obdarowały swoich bliskich.

 Monika Nowak

No Images found.

Poczta Walentynkowa

No Images found.

Ta wyjątkowa poczta gości w naszej szkole co roku z okazji święta zakochanych. Z tej okazji przez cały tydzień w szkole czekała przygotowana i ozdobiona skrzynka do której można było wrzucać kartki walentynkowe, kartki z pozdrowieniami, miłym słowem lub życzeniami. Poczta cieszyła się dużym zainteresowaniem. Korespondencja została rozdzielona na poszczególne klasy, a następnie dnia 14 lutego w Dniu Świętego Walentego kartki zostały doręczone do adresatów dzięki naszym wspaniałym Walentynkowym Listonoszom. Funkcje listonoszek pełniły: Amelia oraz Sylwia z klasy 7 za co serdecznie dziękujemy. Wszystkie kartki były niezwykle kolorowe i starannie przygotowane. Oprócz uczniów kartkami zostali obdarowani także nasi nauczyciele i pracownicy. Rada rodziców zafundowała wszystkim uczniom serduszkowe lizaki, co za dziękujemy!

                                                                                                       Monika Nowak

 

Przedszkolaki w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „W krainie uczuć – bajkoterapia z autorskimi opowieściami dla przedszkolaków”.

Życie pełne jest różnych emocji – zarówno tych przyjemnych, jak i tych trudnych, a świat emocji dziecka jest niezwykle bogaty i złożony. Małe dzieci często mają trudności z wyrażaniem swoich uczuć oraz zrozumieniem emocji innych osób. Bajkoterapia, jako metoda terapeutyczna oparta na opowiadaniach, stanowi doskonałe narzędzie do wspierania rozwoju emocjonalnego przedszkolaków. Projekt edukacyjny “W krainie uczuć – bajkoterapia z autorskimi opowieściami dla przedszkolaków” to innowacyjne podejście do edukacji emocjonalnej przedszkolaków. Dzięki bajkom dzieci będą mogły w bezpieczny sposób odkrywać świat swoich uczuć i rozwijać umiejętności społeczne niezbędne do funkcjonowania w grupie. Głównym celem projektu, w którym bierze udział najmłodsza grupa 3 i 4 latków jest stworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której dzieci będą mogły: rozpoznawać i nazywać swoje emocje poprzez identyfikację z bohaterami bajek, dzieci nauczą się rozpoznawać i nazywać takie uczucia jak: tęsknota, strach, radość, złość, wstyd, zaskoczenie, znudzenie, radość, odwaga, empatia rozumieć emocje innych: dzięki analizie zachowań bohaterów będą mogły lepiej zrozumieć, co czują inne osoby w różnych sytuacjach, rozwijać umiejętności społeczne: bajki pomagają dzieciom nauczyć się empatii, współczucia i rozwiązywania konfliktów, słuchać i opowiadać: aktywne uczestnictwo w zajęciach rozwinie u dzieci umiejętności słuchania, koncentracji oraz swobodnego wyrażania swoich myśli i uczuć.

Grupa 3-4 latków wykonała swoje pierwsze zadanie, mianowicie: dzieci poznały historię pluszowego Misia, który bał się ciemności. Następnie rozmawialiśmy o różnych emocjach. Dzieci  wymyślały jak możemy pokonać lub zmienić swój strach na coś zabawnego, coś innego. Przedszkolaki zmieniały „stworki-potworki” na zabawne stworki – pokonaliśmy stracha rysunkiem. Wykonaliśmy także maskotkę, której wspólnie nadaliśmy imię Robercik, będzie nam pomagać pokonywać wszystkie lęki.

                                                                                                                 Monika Nowak